And So I Watch You From Afar


    Zpět



And So I Watch You From Afar (=ASIWYFA) je severoirská instrumentální rocková kapela, která vznikla v Belfastu v roce 2005. Tato čtyřčlenná kapela se skládá z kytaristů Rory Frierea a Nialla Kennedyho, basisty Johnny Adgera a bubeníka Chrise Weea. Kapela vydala tři alba a tři EP s bývalým členem Tony Wrightem, kterého v roce 2011 vystřídal Niall Kennedy. Momentálně ASIWYFA patří mezi největší objevy britské post-rockové hudební scény. Energická a zábavná hudba, prostoupená vrstevnatým a expanzivním zvukem, nechává vzpomenout na kapely jako Mono či Giaa, ale zároveň odhaluje obrovský talent, který v sobě tato irská kapela skýtá. ASIWYFA je nyní kapelou, která má potenciál zaujmout nejen skalní post-rockové fanoušky, ale také příznivce progresivní a jiné netuctové hudby. ASIWYFA nejsou tradiční math/post-rocková sebranka, která se tváří jako banda odměřených intelektuálů a ne a ne se odvázat. Naopak, dělají všechno proto, aby energie kulminovala na pódiu i pod ním.

Jejich energická hudba beze slov sklízela v roce 2011 úspěchy, když se ASIWYFA stali držiteli prestižní ceny "Best EP at the Digital Socket Awards" a pokračují v čilém dobývání hudební scény.

ASIWYFA vznikli koncem roku 2005 ve venkovském hrabství Derry v Severním Irsku na severním pobřeží Irska. Kytarista Tony Wright a basista Johnny Adger vyrůstali v nepatrně jemnějším letovisku Portstewart, pár kilometrů od pobřeží, zatímco Tonyho kolega, kytarista Rory Friers, pochází z venkova poblíž zátoky Whitepark a bubeník Chris Wee z lihovarské vesnice Bushmills, pár kilometrů do vnitrozemí. Takže chlapci se v tom malém kousku země znali už léta. Rory se zná s Chrisem od 3 roků, neboť Chrisův otec byl jeho lékařem. Chris a Rory později pracovali v útulném Harbour Bar v Portrush. S Johnnym se Rory seznámil na koncertě, kde hrála Roryho a Chrisova první kapela. Nialla pak potkal v baru, ve kterém společně pracovali. Tehdy kytaristé Rory Friers (alias Bone Crusher) a Tony Wright (alias Face Eater) byli členy kapely Zombie Safari Park po boku bubeníka Chrise Weea (alias Blood Gargler) a všichni tři spolu hráli i po zániku této skupiny. Do svých řad přijali basistu Johnnyho Adgera (alias Gut Slurper), který s Wrightem hrál v jiné kapele Pepperbook. (Pozn. přezdívky vznikly pro jejich profil myspace a bylo to předtím, než se Niall přidal ke skupině, takže zatím žádnou nemá) V době, kdy Johnny nebyl členem kapely, ale ostatní chlapci ano, byl tehdy velmi rád, že se vrátí hrát živou hudbu. Jednoho večera po rozhovoru pod vlivem alkoholu jim odhalil, že jeho další hudební projekt se bude jmenovat "And So I Watch You From Afar" / A tak tě sleduji z dálky). A právě v té době byl přesvědčen, aby přišel do Roryho domu jamovat a zbytek už je historie.

Všichni se společně se přestěhovali do Belfastu, kde skupina debutovala v Belfastu v únoru 2006, a rychle si ve městě vybudovali koncertní pozornost. Na konci roku 2006 se skupina ASIWYFA sešla ve studiu s producentem Bo Sheppardem, aby nahrála svůj první split singl "I Capture Castles" podporovaný skladbou "The Voiceless". Nakonec napsali další tři písně a vytvořili své první samostatné EP s názvem "This Is Our Machine And Nothing Can Stop It", které ve vlastní režii vydali v dubnu. Následně bylo znovu vydáno v roce 2007 prostřednictvím Forte Music Distribution. EP bylo vyprodánodo šesti týdnů a umožnilo kapele vydat se na turné do Velké Británie, které bylo díky tomu sponzorováno časopisem Rock Sound, s doprovodem Maybeshewill a This Town Needs Guns a do Irska s Adebisi Shank.

"Jedno z našich pravidel," říká Rory, "je, že se snažíme mít obrovské ambice, ale masivně malá očekávání. Pamatuji si, když jsme si poprvé rezervovali nahrávání EP v Auntie Annie’s - byli smířeni s tím: „že, pokud do toho zapojíme 50 lidí, bylo by to úžasné", a pak se přihlásilo 100 lidí. A to je to, co od té doby děláme".

V říjnu 2007 se spojili se třemi dalšími rockovými kapelami v Belfastu - Driving by Night, LaFaro a Cruz, stejně jako frontman Fighting with Wire Cahir O'Doherty - a vytvořili společný projekt EP "Tonight The City Burns", který začal koncertem v Belfastu v Spring & Airbrake, kde se představila každá z kapel se svým vlastním setem, než nastoupila ASIWYFA, která toto místo úplně zbourala a uvedla se prvním mimořádným ohlasem "Clench Fists, Grit Teeth… GO!".

"To pro nás bylo velkým krokem," říká Rory. Tony připouští, že bylo několik pochybností o tom, zda by to dokázali vytáhnout, a pak si vzpomíná na odezvu uvnitř kapely: "Proč to sakra nemůžeme udělat? Proč se znovu vydat bezpečnou cestou? Práci v Auntie Annie máme hotovou, zkusme něco jiného a posuňme ji o něco dále a doufejme, že to bude fungovat. Pojďme mít obrovské ambice a očekávat málo. A dokázali jsme to a bylo to skvělé". Logo jim vytvořil jejich dobrý přítel Tim Farrell, který je velmi talentovaným grafickým designérem se sídlem v Belfastu. Kapela o něm říká: "Logo se nám opravdu líbí a jsme tak šťastní, že se stalo tak ikonickým prvkem naší kapely. Všichni to máme vytetované, stejně jako někteří naši blízcí přátelé a také řada fanoušků z celého světa, což je obzvlášť pokorné".

Díky tomu všemu se kapela často vracela domů, aby hrála koncerty mimo jiné v této oblasti, v Retro v Portrush, na scéně "anarchických" a "hektických" koncertů dřívějších kapel Pepper Book a Zombie Safari Park. Ale v Belfastu se kapela proslavila a dalším krokem byl docela myslivecky ambiciózní festival Malá solidarita v listopadu loňského roku - jak to na plakátech bylo: "Tři dny, čtyři představení a kurva úžasná hudba". Celkem na něm hrálo 18 kapel, od nováčků jako Here Comes The Landed Gentry a Yes Cadets až po těžké váhy Oppenheimer a Fighting With Wire, což je důkaz celé síly severoirské scény a místo ASIWYFA je přímo v jejím čele. Na závěrečné show v Mandela Hall se kapela pokorně odložila na Fighting With Wire a nechala je titulovat, ale začátkem dubna to při uvedení svého alba označila také ze seznamu, za podpory Lowly Knights, Adebisi Shank a Pocket Billiards.

V dubnu 2008 zahájili proces nahrávání svého prvního studiového alba, které bylo dokončeno v červenci. Podepsali smlouvu s Derry, Londýnskou pobočkou D.I.Y. labelu Smalltown America. Na začátku dubna 2009 vydali ASIWYFA split singl "A Little Solidarity Goes a Long Way" doprovázený písni "Set Your Guitars To Kill" a o týden později, 13. dubna 2009 vydali jejich debutové bezejmenné studiové album "And So I Watch You From Afar". Album hned od začátku představuje velmi svéráznou a hlavně nevídaně svižnou podobu "zasněných kytarovek". Samotný název úvodní skladby "Set Guitars To Kill" vystihuje do puntíku vše podstatné. Mohutné kytarové stěny a svižné, rytmicky pestré a na daný žánr i poměrně technicky náročné bicí, mají sílu rozvibrovat každou buňku ve vašem těle. Ale to pořád ještě nestačí, a tak následující "A Little Bit of Solidarity Goes A Long Way" je ještě o stupeň splašenější, že se skoro dá spekulovat o tom, zda se jedná ještě vůbec o post-rock. Tvrdostí se totiž dostáváme až někam na hranici post-metalu a post-hardcoru. Zapomeňte na nudné brnkání na dvě struny a podobné uspávačky, tady hrají prim nabroušené kytary a svižná rytmika. Ale pozor, ASIWYFA rozhodně neopovrhují ani melodiemi a do svého syrového projevu je umí velmi hezky zakomponovat. I když by se to z výše napsaného nemuselo zdát, celé album je melodiemi a zvonivými kytarami doslova prošpikované. O to větší emoce pak z nahrávky vyzařují. Objevit lze i srdcervoucí motivy jako například ve skladbě "Start A Band" nebo v nádherné uvítací melodii z "The Voiceless", která jako jedna z mála skladeb tolik netlačí na pilu. Každá skladba je dostatečně kvalitní na to, aby se stala poslechovým favoritem, těžko se zde vybírá nějaká top skladba. Tohle se prostě musí slyšet od začátku do konce, a to nejlépe bez přerušování.

Samozřejmostí je také, že v tomto žánru je běžná absence zpěvu. Jen občas si tu hudebníci dovolí popíchnout sborovými popěvky, jako třeba ve skladbě "Don't Waste Time Doing Things You Hate". Rovněž za prozkoumání stojí velice povedený, takřka surrealistický přebal CD, který je originálním dílem jednoho z kytaristů. Prvotina severoírských ASIWYFA asi navždy zůstane i jejich opusom magnum. Podařilo se na ní skloubit výborný nápad, brilantní technické provedení a čarovnou atmosféru do strhujícího a hlavně zcela přirozeného celku. ASIWYFA se podařilo hned s jejich prvotinou katapultovat se do první ligy math/post-rocku, dokonce snad až na samotný vrchol. Debutové album ASIWYFA se těšilo nadšeným recenzím. Huw Stephen jej v BBC Radio 1 nazval "Album týdne", Kerrang! mu udělil čtyři hvězdičky a bylo uveden v Top 50 albech Rock Sound z aroku 2008.

ASIWYFA se stali známými pro jejich neutuchajícími turné, na kterých od začátku roku 2009 odehráli více než 300 koncertů po celém světě. Od vystoupení na SXSW, Eurosonic, Electric Picnic, Novarock, Canadian Music Fest, Popkomm, Pukkelpop, Sonisphere, po turné od Evropy přes Rusko na daleký východ až do Japonska a až na West Coast Spojených států. Zahráli si i slot pro podporu rockové superskupiny Them Crooked Vultures, kapela byla na cestě a hrála hudbu nepřetržitě od vydání jejich fanouškovského debutového eponymního alba. Při jedné příležitosti, když dokončili turné a vrátili se do Irska, Rory a Chris pokračovali ve spánku v jejich dodávce dvě noci, protože nezvládli návrat k "normálu", když nebyli na cestách. V té době měli rčení: "Jsme pštrosi a turné je náš písek". Ale mělo to i své důsledky. Vztahy s přítelkyněmi se rozpadly. Přátelství se protahovala. Když byli na turné, přestali přijímat hovory od kamarádů. Někteří dřívější přátelé je prakticky ignorovali, protože si mysleli, že protože kvůli uvedení v časopise Kerrang! jim jsou již příliš velcí pro jejich malé boty.

Poprvé zavítala kapela ASIWYFA do České republiky dne 4. května 2010, kde se jí podařilo otřást základy podzemního prostoru klubu Chapeau Rouge, i tak mohl znít úkol pro post-rockovou bandu. Irové svého úkolu zhostili se vší parádou, samozřejmě s přispěním tuzemských FDK a písničkáře Fredyho Rottena.


Kapela podepsala smlouvu s Richter Collective a v říjnu 2011 oznámila dohodu v Severní Americe s vedením nahrávací společnosti Sargent House. Rovněž došlo ke změně v kapele, když kytarista Tony Wright ov září 2011 známil, že z kapely odchází. Wright, zakládající člen instrumentální čtyřčlenné sestavy, uvedl: "Nadešel čas z jednoho důvodu a mnoha dalších, abych se vydal jinou, méně vyšlapanou cestou". Nicméně kapela uvedla, že byla nadšena a hrdá, že mohli sdílet s Tonym turné, studia, pódia a svět za posledních pět let, a plně podporují Tonyho na jeho novém dobrodružství. Po jeho odchodu citovala zbývající trojice Richarda Bacha v tiskové zprávě: "Nenechte se zděsit rozloučením. Než se budete moci znovu setkat, je nutné se rozloučit. A opětovné setkávání, po chvilkách nebo po celý život, je jisté pro ty, kteří jsou přátelé". Kapela pak nějakou dobu působila jako trio. Na současně probíhajícím turné kapely jej nahradil oficiálně Niall Kennedy (bývalý hráč Panama Kings) 10 dní před evropským turné v září 2011. Defakto se objevil v kapele podruhé, když poprvé to v ní působil jako bubeník, zatímco Chris byl na univerzitě v Newcastlu.

O dva roky později dne 8. listopadu 2011 se vrátili s druhým studiovým albemm "Gangs", které produkoval Rocky O'Reilly z Oppenheimer, které se rovněž setkalo s příznivými recenzemi. Proti studiovému debutu se "Gangs" vydalo o něco odlišnou cestou. Syrový zvuk ze zkušebny se dost výrazně pročistil, struktura skladeb se zjednodušila, ale také se ubralo z dynamiky. Už to nebylo tak intenzivní a více se přiblížili hlavnímu proudu. Byl zde zřetelnější příklon k math-rocku a vlastne totální odklon od post-rocku. Kritika si těchto nenapravitelných optimistů všimla až tak, že díky chirurgickému provedení instrumentální stránky jich vynášela málem do nebes, přitom však přehlédli, že kvůli přílišnému důrazu na technickou stránku se ztratila polovina charizma kapaly. Úpěnlivé sledováná hmatníků v ohraničené zkušebně místo spontánní krajinových zvukomaleb. Kvalita se ovšem upřít nedala, ale jistá pachuť na jazyku přeci jen zůstávala. Album "Gangs" od ASIWYFA bylo nominováno na cenu Meteor Choice Music Prize, stalo se i nahrávkou roku na portálu v Echoes and Dust. Fanoušci však byli napjatí s čím se vytasí jeho následovník.

Pražský klub Chapeau Rouge dne 29. října 2011, téměř po roce, opět hostil koncert severoirské post-rockové formace ASIWYFA. Výrazní talenti svého žánru se na místo činu vrátili po roce a půl oslabeni o kytaristu Tonyho Wrighta, který je před měsícem opustil. Na turné jej nahradil Niall Kennedy z rozpadnuvších Panama Kings. V roli předskokanů se předvedou britští Antlered Man. Přímočará dynamika a větší zpěvnost ASIWYFA má naživo doopravdy povznášející účinky. Přeci jen, když čtyři chlapi jako hory ve vítězném módu sborově spustí "óóóóó", s člověkem to pohne, a tak publikum v NoD od začátku až do konce pogovalo jako smyslů zbavené a před očima se mu dělaly mžitky i se zavřenýma očima, jak řezavé osvětlení ponoukalo k oproštění se od reality. Jemnější chvilky správně zafungovaly jako okamžiky ticha před bouří a díky kvalitnímu zvuku z nich nevyzněl do ztracena ani jediný detail. ASIWFA však většinu času nakládali své nejhlučnější a nejrazantnější fláky, takže v rámci ochrany vlastního zdraví mohli být fanoušci vlastně rádi, že mají v NoD pevně stanovenou večerku, jinak by riskovali neschopnost minimálně na několik dalších dní. Tenhle koncert stál opravdu hodně sil v tom nejlepším slova smyslu. A tak to má být.

Své třetí studiové album "All Hail Bright Futures" vydali 15. března 2013 pod labelem Sargent House jako první album skupiny od odchodu zakládajícího člena Wrighta a nahraný debut hostujícího kytaristy Nialla Kennedyho. Album produkoval Rocky O’Reilly ze společnosti Start Together Studios v Belfastu a kapela ji nahrála jako tříčlenné těleso, ale na desku si přizvali několik hostů. Album bylo nahráno s Rocky O'Reillym v Start Together Studio v Belfastu. Nahrávka více méně pokračuje po cestě započaté na "Gangs", ale prošlapává ji ještě dále. Už na EP "Letters" skupina zněla jinak, stále matematičtější zvuk začal nahrazovat širokoúhlou stopu starých. Třetí album "All Hail Bright Futures" vyvolalo velké zděšení s mnohem větším důrazem na vokály a kratší skladby plné technického umu, ale občas to bylo vrtkavé a těžko strávitelné. Tentokrát to ale z nějakého důvodu funguje mnohem lépe než u předchůdce, možná i díky částečnému návratu energických pasáží, které tolik zdobily debut, ale hlavně kvůli neskutečně optimistickému náboji všech písní. Deska totiž přináší nezvykle pozitivní letní náladu, stejně jako třeba svého času Periphery II. Kytary doslova vystřelují sluneční paprsky, které mají blahodárný vliv na vaše nervové buňky. Tak třeba skladba "The Stay Golden Pt.2". Pláž, lehátko, slunečník, mojito, joint, holky nahoře bez, třicítka ve stínu, prostě pohodička. Díky nezvykle skvělým písním si skupina s "All Hail Bright Futures" z roku 2013 vysloužila třetí nominaci v kategorii Choice Music Prize na irské album roku.

Tentokrát se změnila i stopáž skladeb, která se většinou zkrátila, ale naproti tomu narostl jejich počet. Sem tam na sebe melodie i plynule navazují, takže je lepší brát desku jako jeden celek a nevytrhávat jednotlivé kusy z kontextu, což by mohlo mít za následek jejich nefunkčnost. Jedna skladba však stojí za pozornost, a to "Mend And Make Safe", v níž se síla a velesvižná rytmika starých And So I Watch You From Afar vrací plnou měrou, navíc okořeněna současným zvukovým kabátkem získává ještě větší náboj. Suprová letní rozjuchaná záležitost nutící všechny končetiny k samovolnému, nekontrolovatelnému pohybu. Proti debutu se změnila i zvuková stránka, když se od syrového kytarového soundu přešlo až na současný krystalicky čistý zvuk. Lví podíl na tom má určitě i dřívější odchod jednoho ze dvou kytaristů. S jednou kytarou se prostě takové hradby stavět nedají a musí se na to trochu jinak. Více než klasická nahrávka basa-kytara-bicí zní deska spíše až elektronicky. Jasně, samply a různé smyčky tu jsou také, ale ony i ty kytary znějí tak nějak klávesově. Rozhodně se nezapře vliv kolegů Adebisi Shank, se kterými okupují koncertní pódia. Několik hostů se postaralo i o několik alternativnějších prvků, jako třeba trumpeta nebo flétna. Faceliftem prošly i vokální party, které, kromě již z minulosti známých rytmických pokřiků a melodického pobrukování nabídnou dokonce i smysluplné verše, třeba v "The Stay Golden".


Instrumentální hudba spojující post a math rockové zvuky a těžké rockové riffy vytvořila u ASIWYFA nepopiratelně jedinečný zvuk. Od té doby se toho pro kapelu hodně stalo: globální turné, změna člena kapely a další dvě alba. Jak kapela postupovala, neustále docházelo k pohybu, přitom každé album navazovalo na předchozí. Posunuli tento instrumentální postrockový zvuk na novou úroveň a využili i mnoho technických triků (včetně poprvé omezeného vokálu). O to větší očekávání byla i u následujícího alba.

Kapela vyrazila znovu na cesty jako čtyřčlenná skupina se svým novým členem na plný úvazek, kytaristou Niallem Kennedym. ASIWYFA pokračovala v bezkonkurenčním tempu, s jakým cestují již více než pět let, a přenesli svůj povznášející zvuk na místa, která si ostatní kapely dokázala sotva jen představit. Od vydání druhého alba "Gangs" v roce 2011 přidala skupina Čínu, Rusko, Ukrajinu a Bělorusko k již značně orazítkovaným pasům v Evropě a ve své domovině, čímž se jejich celkový počet vystoupení dostal na číslo 500. Po vydání alba kapela měla absolutní potěšení zahrát jejich první koncerty v Indii, absolvovali velmi úspěšné americké společné turné s jejich kamarády z labelu TTNG. Odehráli i některé z nejlepších koncertů v Evropě i mimo ni.

Post-rocková formace ASIWYFA se ve středu 23. dubna 2014 představila u našich sousedů v Bratislavě. Kapela, která dokazuje, že skupina může být úspěšná i beze zpěvu, v klubě Randal vystoupila společbě se slovenskou kapelou podobného ražení The Ills.

Jejich čtvrté studiové album "Heirs" vyšlo v roce 2015. Záměr byl od počátku jasný, zvláště když úvodní skladba "Run Home" zahajuje věci optimistickým způsobem, se synkopovanými kytarami s horečnatou rychlostí, vokálním skandováním, které skvěle doplnilo "všechna krupobití", znovu se vrací a dává skladbě povznášející euforický pocit, blíže k technu než k tradičnímu rocku. "These Secret Kings I know" posouvá sbory o krok dále, v této písni se jedná o opravdový vokál, který vede k epickému rozpadu, než zcela rozbije skladbu na kousky s finálním veršem se stále vytvářenými riffy a pocitem čehokoli, který je dosažitelný po celou dobu, a to vše napěchované do těsných dvou a půl minut stopáže. ASIWYFA jakoby byli zaneprázdněnými včelkami, které zhutňovaly vše, co zbají, do technicky zdatných desek. Vokály jsou zpátky ve "Wasps" v ještě velkolepějších rozměrech, tentokrát znějí jako zasněný vokál Arcade Fire, kompenzovaný neustálým válením bubnu a vytrvalým technickým kytarovým riffem. Skladba "Redesigned A Million Times" je první skladba, která překonala hranici tří minut. Tato píseň sice nemá naléhavost předchozích skladeb, ale je vybudována hezky, dokonce i s kytarovým sólem. Spolu s vokální melodií je připojeno i nemálo zvukových efektů, které melodii dodávají pocit velmi letního festivalu.

"Beacon, A Compass, An Anchor" přináší post punkový pocit a řídí se rytmem, který by se vyjímal i na dřívějších nahrávkách takových Killing Joke. Soubojový kytarový riff, který by mohl zazářit i na album Iron Maiden, k tomu nějak více než pohodlně zapadá. "Animal Ghosts" se vrhají rovnou do života, je to zcela nesouvislý a znepokojivý pocit až do nádherného vyrovnání ve zvuku rohů a vokálů. Titulová skladba "Heirs" je nejdelší na albu s délkou cca 7 minut. Je to progresivní rockový kousek s kytarovým stylem odrážející Battles. Přestože má kytara math zvuk, je celková skladba klidnější záležitostí, která pomalu šlape v rytmu ve stylu King Crimson. Děsivý reverb a ozvučené zvuky vytvářejí les jako zvukovou scénu v posledním rozpadu, než se bicí uvolní v těžkém crescendu. "Tryer You" vyvolává měkký karibský pocit, že se otevře, jako by album konečně odpočívalo, aleto začíná až kolem 3 minuty, aby nám dala poslední povznesení z alba plného vychytávek.

ASIWYFA zdokonalili dovednosti z "All Hail Bright Futures" a zkomprimovali a vylepšili svůj hudební recept. Bubenické party pro album byly nahrávány v koncertním sále Mandela Hall v Belfastu pro kavárenský efekt. Skutečně docela neklasifikovatelný zvuk, povznášející a inspirativní, stále se zdokonalující technický zvuk, který je snadno přístupný a vůbec žádný průměrný výkon. Podařilo se jim zredukovat jejich zvuk na krátké, ostré a šokující, které bude velmi vzrušující poslechnout si je při živém provedení.

Po dlouhých čtyřech letech se 25. května 2015 vrací do Prahy kapela ASIWYFA a návrat to bude zcela určitě výživný. Od svého vzniku v roce 2005 stihli odehrát již přes sedm set koncertů a do Prahy vrací po dlouhých čtyřech letech. ASIWYFA představila v pražském klubu Roxy/NoD nejenom aktuální album "Heirs", které i když vyšlo 4. května 2015, stačilo si již vysloužit řadu kladných recenzí, ale samozřejmě došlo i na průřez předchozími alby. Jako předskokan se uvedl americký kytarový "lonewolf" Mylets (Henry Kohen), který zaujal množstvím kytarových efektů a looperů. Stejnému labelu jako ASIWYFA se upsal ve svých 17 letech a od té doby intenzivně koncertuje po celém světě.

Páté studiové album s názvem "The Endless Shimmering" vyšlo 20. října 2017 prostřednictvím Sargent House a bylo k dispozici k předobjednání na vinylu, CD a digitálně. Kapela tentokrát zvolila jiný přístup a v březnu 2017 odletěla do Machines with Magnets v Pawtucket, Rhode Island, asi 40 mil jihozápadně od Bostonu, s konkrétním cílem zaznamenat živá provedení písní. Jakmile tam dorazili, velká sněhová bouře se dovalila na severovýchodní pobřeží. "Sledovali jsme, jedli, umývali se a spali ve studiu," říká Friers. "A o 9 dní později jsme nahráli a promíchali celé album, právě když začal tát sníh." Všech 9 skladeb, které tvoří "The Endless Shimmering", je střiženo zcela odlišným způsobem než u předchozích nahrávek, kde písně byly převážně psány ve studiu, takže použili více nahrávacích technik a využívali možnosti přidávat další a další vrstvy a instrumentaci. Do studia šli s písněmi, které nebyly úplně hotové a dovolili jim, aby ožili ve studiu.

Kytarista Niall Kennedy upřesňuje: "Myslím, že to mělo na album pozitivní vliv; mluvili jsme o tom, že chceme mít tuto zkušenost, když půjdeme do studia a úplně se ponoříme do procesu. Když jsme předtím nahrávali v Belfastu, strávili jsme celý den ve studiu, odmakali den a pak jsme šli domů do svých domovů, kde se začaly vkrádat normální věci a společenské životy. Takže jsme doufali, že vytvoříme prostředí, kde by toto album bylo naším životem po celou dobu, kdy jsme je dělali. Když jsme dorazili a zjistili jsme, že přijde tato sněhová bouře, jen to přidalo na intenzitě zážitku a omezilo nás to do této malé kreativní bubliny. Všechno se to zvýraznilo a přimělo nás to cítit se ještě více ponořené do sestavování této desky, 100% času se soustředilo na album. Odcházeli jsme s pocitem, že jsme dokázali všechno, co jsme chtěli; byla to opravdu pozitivní zkušenost".

Nahrávání alba "Heirs" a "All Hail Bright Futures" trvalo "týdny a týdny", zatímco skupina experimentovala s přidáváním různých zvonů, píšťal, hlasových linek a vrstev. "Gangs" bylo zaznamenáno za 10–11 dnů, jejich mixování však trvalo další 3–4 týdny. Naproti tomu kapela nahrála a promíchala "The Endless Shimmering" za pouhých 9 dní, což z ní činí nejrychlejší nahrávku ASIWYFA. Bylo napsáno kolem 30 písní pro novou desku, což bylo zredukováno na 9, které se objevily na albu.

"Celá práce byla hotová ještě, než jsme přišli do studia," říká Rory, "nikdy nenastal okamžik, kdy bychom seděli a ptali se sami sebe, co bychom měli udělat teď? Tentokrát to byl velmi promyšlený přístup kolem a samotnou podstatou toho, jak jsme psali toto album, v podstatě všichni čtyři hráli naživě ve zkušebně, písně musely obstát jak byly. Byly zaznamenávány v jednom nebo dvou záběrech, v některých případech možná ve třech a připadalo mi to, jako bychom prozkoumali každou možnou cestu u každé z písní, než jsme vstoupili do studia, takže jsme hned věděli, co přesně každá píseň potřebuje."

Album začíná krátkým tichým kytarovým zamumláním, než energický cválající rytmus Chrise Weea nastaví kurz "Three Triangles", zatímco se zdá, že se kytary pomalu probouzejí s kňučivými tóny, které na sebe pomalu nabalují, dokud se vše náhle nezastaví. Celá kapela najednou nastartuje s přerušovaným startem a zastavením výbuchů, protože cvrlikající hlavní melodie vede postup směrem k vířícímu vrcholu. Další skladby "All I Need Is Space" a "Terrors Of Pleasure" ukazují kapelu v jejím nejlepším, rozvíjejícím se komplexu, v houpajících se kytarových figurách nad propulzivními a zubatými rytmy, zatímco občas se vrhají do éterických květů při kapce klobouku. Neskutečně krásná a nadějná melodie titulní skladby začíná tak tiše, je to, jako by se pokoušelo vklouznout pod radar, protože palmové tlumené akordové akordy a čistá vytržená linie noty potvrzují optimismus, který nakonec infikuje zbytek kapely, protože připojte se k refrénu, téměř nekonečného třpytu. Bližší album „Chrysalism“ je jen hymnickým náporem, díky kterému jsou živá vystoupení ASIWYFA tak transcendentní. Rori vysvětluje: "Celý tento svět je opravdu vzrušující a naplňující, ale stejně jako u všeho nejde o přístup, který bychom chtěli použít pokaždé. Takže tato deska se stala jako přirozený milník pro nás, abychom při psaní písní ustoupili z prostředí studia. Než jsme začali psát skladby "The Endless Shimmering", věděli jsme, že chceme strávit dlouhou dobu psaním a zkoušením, v podstatě, aby tyto písně zněly co nejúžasněji jako živá kapela." Celkove "The Endless Shimmering" zobrazuje u ASIWYFA jejich neutuchající optimismus a demonstruje jejich zvládnutí jejich jedinečné značky math-grunge.

Už 18. října 2017 kapela zahajila 40-denní turné po Velké Británii a Evropě se zahájením v Patronaat v nizozemském Haarlemu. Před dvěma roky ASIWYFA v Praze vyprodala a pořádně zahustila experimentální prostor Roxy/NoD a v roce 2017 si to zopakovala. Koncert proběhl 7. listopadu 2017 v klubu NoD v Dlouhé na Prazea 1. Přivezli s sebou navíc novou desku a již první singl "A Slow Unfolding Wing" dával tušit, že ani tentokrát si na koncertě ASIWYFA nikdo neodpočine. Živelná energie, kterou vkládají naši nejoblíbenější severo-irové do koncertů je činí naprosto unikátním zážitkem. Lokální podporu zajistili math-rockoví Landmine Alert, kombinující rytmické složitosti s chytlavými riffy a noisovými party.

Rory Friers a Niall Kennedy z And So I Watch You From Afar byli nominovni v kategorii Best Prog Guitarist 2017 na MusicRadar, kde oba dva v celkovém hodnocení obsadili 6. místo. Jen pro zajímavost, vyhrál to Plini a na druhém místě byl John Petrucci.

Česká republika se stala oblíbeným koncertním místem kapely, když 27. října 2019 vystoupili tentokrát v klubu Underdogs v Praze, kde jim doprovod dělala britská kapela Catalan.

V červenci 2020 kapela přiznala, že když před několika týdny zveřejnila video, v němž dělali album "Heirs", mnozí z fanoušků si všimli, že na tabuli ve studiu byly nějaké písně, které se nedostaly na finální album. Kapela je nyní namixovala a masterovala a vydala na EP jako poslední kousek skládačky "Heirs". Třískladbové EP "Successors" bylo nahráno během jejich studiové práce v Belfastu v roce 2015 s jejich dobrým přítelem a spolupracovníkem Rocky O'Reillym, který 3. července 2020 vydal i svou vlastní krásnou nahrávku "Vivid Dreamer" s jejich kamarádem a Ryanem McGroartym. Na "Successors" se objevila trumpeta od Linleye Hamiltona a některá neuvěřitelná umělecká díla od Sonnyho Kaye, génia jejich původního obalu "Heirs", který byl v tomto roce nominován za nejlepší vinylové umění. Tyto tři skladby dokončují cestu průzkumníka do tohoto podivného světa, a kapela doufá, že všicni byli spokojeni s místem, kde přistáli.

Hudba ASIWYFA, instrumentální rockové kapely z Belfastu v Severním Irsku, je často popisována jako post-rocková, ale čtveřice již dnes má více společného se současnými math rockovými počiny jako Adebisi Shank a Maybeshewill. Poté, co kapela adoptovala na sdílených pódiích metalová jména jako Bone Crusher a Gut Slurper, již ve své hudbě rovněž spojuje divokost a vášeň klasického hardcore 80. let s divadelním důvtipem a vkusem arenového metalu ve fusion, která je stejně osvěžující, tak jako je obtížně popsatelná.

Belfastští ASIWYFA hrají formu velkolepého, melodického instrumentálního rocku, který oslavuje život a bujně nahlíží do budoucnosti. Jejich písně jsou agresivní a vylepšené, ale nejsou naštvané a nejsou ani smutné, ani napjaté. Jsou emocionálně těžcí a dramatičtí a nepochybně přemoženi všemi tlaky světa, ale celkově je hudba kapely nestydatě nadějná a vítězná. Rovněž si cení bezprostřednosti - i když se písně natáhnou na sedm minut, netráví několik minut snahou o vytvoření atmosféry, než nastartuje její těžší část. Prostě to napraví, a pokud na to nejste připraveni, poslouchejte jinou math-post-rockovou kapelu. Sami se zdráhají přijímat označení jako post-rockoví a v poslední době přinášející techničtější a math vlivy, zvědavě se zdráhají pojmenovat jakékoli konkrétní vlivy, místo toho raději mluví abstraktně o tom, co je inspiruje k tvorbě hudby.

"Myslím, že se to vyvinulo," říká Tony, "protože první zkoušky, které jsme měli, byly spíše ve stylu toho, co lidé nazývají post-rock, a my jsme se od toho chtěli vzdálit, jak jsme jen mohli. Máme mezi sebou všichni společný vliv, kterým je láska k dynamické hudbě - nemusí to být připisováno konkrétně jednomu žánru, ale věcem, které jsou dynamické a vášnivé a mají za sebou nějaké zkurvené srdce". A Rory k tomu dodává: "Obecným pravidlem, a my to říkáme pořád, je, že pokud píšete hudbu, kterou chcete poslouchat, a pokud píšete hudbu, která se určuje sama, na konci dne na tom vlastně nezáleží. Kdykoli jsme poprvé začali, nerozhodli jsme se, že nebudeme mít zpěváka. Dělali jsme tyto zaseknuté melodie, velké věci založené na crescendu a bylo to skvělé, ale velmi rychle to začalo být trochu nudné. Není to tak, že bychom všichni neměli rádi post-rock a chtěli jsme zkoušet a vědomě psát něco jiného, je pro nás přirozené dělat něco jiného; udělat něco navíc".



*****************************************************
Chris a Rory pracovali v útulném Harbor Baru v Portrush. "Ale v Portstewartu jsme se cítili trochu mimo." Občas se tam něco dělo, ale nikdy nic vážného, takže to bylo příjemné místo k vyrůstání. Ale vyrostlo také velmi uzavřené místo. “

Rory vzpomíná na to, jak jej vyhodili z baru v jeho mladistvém věku, protože neutrácel žádné peníze. "Přišli jsme do Portrush jako teenageři se napít," říká Tony laskavě.

Jejich první video pro skladbu "WPB, 6am" natočil Rory na ruční kameru přímo před Barryho a několik dní poté, co jsme se setkali, bude kapela hrát na Ho Padově koncertě v nočním klubu Kelly na okraji města. Toto místo nezapomněli. Ve skutečnosti jsou na to zuřivě hrdí.

    Zpět
Členové:
Rory Friers - Guitars (2005-dosud)
Jonathan Adger - Bass Guitar (2005-dosud)
Niall Kennedy - Guitars (2012-dosud)
Chris Wee - Drums, Percussion (2005-dosud)
Bývalí členové:
Tony Wright - Guitars (2005-2011)

Členové
(Narozen 7. září 1983, Northern Ireland)
Guitars


Rory je irský hudebník, skladatel, producent, který je nejznámější jako kytarista v instrumentální rockové kapele And So I Watch You From Afar.

Vyrůstal na drsném pobřeží North Antrim v Severním Irsku, v současné době žije v Belfastu. Je synem umělce divoké přírody Juliana Frierea a matky Jill, je nejstarší ze tří dětí a lásku k hudbě získal prostřednictvím otcovské sbírky prog rockových alb ze 70. let a nepřeberného množství hudebních nástrojů, které se nacházely v jejich rodinném domě. Přesto jeho začátky byly punkové.

Po škole krátce navštěvoval uměleckou školu, než odešel na turné s And So I Watch You From Afar. Koncertuje s kapelou od roku 2006, hráli hlavní turné po Velké Británii, Evropě, USA, Rusku, Číně, jihovýchodní Asii, vystupovali na mnoha festivalech v průběhu let, zahrál si turné jako doprovod Them Crooked Vultures s Davem Grohlem, Joshem Hommem a John Paul Jonesem. Skupina, která byla oslavována pro použití dynamiky, textur a vynalézavosti, byla kriticky oslavována a nominována, získala několik ocenění.

V letech 2016 až 2017 Friers a častý spolupracovník Rocky O'Reilly cestovali do Maroka, aby tam udělali pop-up studio pořádané Britskou radou se sídly v Marrákeši, Youssoufii a Bengueriru, kde měli příležitost nahrát originální písně asi dvaceti mladých amatérských a poloprofesionálních umělců ve spolupráci s profesionálním producentem.

Roryho podporují firmy Orange Amplifiers, Fender Guitars, Reverend Guitars, Boss/Roland, Earthquaker Devices, Ernie Ball strings a Dunlop Plectrums.

Friers napsal a koprodukoval všech 5 alb s And So I Watch You From Afar a v loňském roce složil společně s Kennedym partituru pro irský horor "The Cured" reřiséra Davida Freyne v hlavní roli s Ellen Page, Samem Keeleyem a Tomem Vaughan-Lawlorem. Film debutoval v sekci Speciální prezentace na filmovém festivalu Toronto International Film Festival v roce 2017. Později téhož roku ohlásil příchod The Future in the Seventies, což je podivný post-rockový vedlejší projekt s dlouholetým spolupracovníkem a producentem ASIWYFA Rockym O’Reillym.

Rory rovněž produkuje další hudební počiny i vlastní vedlejší projekty. Jedním z nich je Beach Comber, sólový projekt zrozeného před lety v malém podkroví nad vrcholky hor North Antrim. Byl inspirován jeho sestrou Ciarou a její partnerkou Darinou a během koronavirové izolace se zrodilo debutové album "Parting Cuts". Rory navrhoval písně sám, pouze se svojí kytarou, mikrofonem a nějakými věcmi, které se mohou třást a vydávat zvuky.

Rory také společně složil v roce 2020 dlouhou skladbu "Jettison", téměř 50-minutové živé dílo pro orchestr a smyčcové kvarteto s doprovodnými vizuály od renomovaného videoartisty Sama Weihla, které se příští rok představí v londýnském Southbank Centre. Rory v současné době pracuje na brzy oznámené pohlcující budoucí světové hře, která má mít premiéru v roce 2021.

Členové
(celým jménem Jonathan David Adger)
(Narozen 1981, ***)
Bass Guitar


Johnny je irský hudebník a basista, který je nejznámější jako člen experimentální rockové kapely z Belfastu And So I Watch You From Afar. Kromě ní působil/působí i v kapelách 7.5 Tonnes Of Beard, Sons of Burlap a Pepperbook. Kromě každodenní práce v kapele se Johnny stará o svou malou dceru Eisu (nar. 2014).

Před vstupem do And So I Watch You From Afar hrál v kapele Pepperbook s dalším zakládajícím členem Tony Wrightem. Od roku 2005 pak je členem And So I Watch You From Afar, v níž působí dodnes.

Johnny působil v kapelách:
7.5 Tonnes of Beard - Bass (2011-present)
2018 "A Warning To God" (SP) - Bass
2014 "Torquetur" (EP) - Bass
2013 "Denied the Basics" (EP) - Bass (as "J. Adger")

Sons of Burlap - Bass (2011-present)
Pepperbook - Bass


Členové
(celým jménem Niall Arthur Kennedy) (Narozen 1. července 1985, Ballymoney, Northern Ireland, Ireland)
Guitars


Niall je irský hudebník a kytarista, který je nejznámější jako člen experimentální rockové kapely z Belfastu And So I Watch You From Afar. Předtím působil v kapele Panama Kings, Team Fresh a později založil svůj nejnovější projekt A Bad Cavalier.

Kennedy začal hrát na bicí ve věku 11 let, poté ve 14 letech uchopil kytaru a hrával v některých místních kapelách v mládežnických klubech v Ballymoney a Portrush a brousil si zuby na analogovém páskovém záznamníku. Po odchodu z kurzu hudební produkce ve skotském Perthu v 19 letech se Kennedy přestěhoval domů a poté se nakrátko přestěhoval do Londýna na kytaru.

Když byl Kennedy rychle rozčarován z londýnského života, vrátil zpátky domů a začal pracovat v Portrushském baru The Harbor, kde se seznámil s Rorym Frierem. Ti dva se rychle skamarádili kvůli zálibě k hudbě a krátce poté založili na North Coast kapelu Team Fresh. Friers a Kennedy se přestěhovali do Belfastu v roce 2006, kde Friers založil ASIWYFA a Kennedy založil Panama Kings.

Později v roce 2011, když ASIWYFA opustil kytarista, oslovil Panama Kings, zda by se Kennedy nepřipojil ke skupině, jejíž členem je dodnes.

Kennedy a Friers složili hudbu i pro irský horor "The Cured" v hlavní roli s Ellen Page a Samem Keeleyem. Film debutoval v sekci Speciální prezentace na filmovém festivalu Toronto International Film Festival v roce 2017.

Niall také vede vlastní klubové vyčery v Belfastu.
Když se pak v červnu letošního roku oženil basista Johnny Adger, vzala si kapela na měsíc a půl volno na turné, což byl pro Nialla příhodný čas věnovat se projektu A Bad Cavalier.

Členové
(Narozen 1986, ***)
Drums, Percussion


Chris Wee irský hudebník a bubeník irské kapely And So I Watch You From Afar. Je rovněž trenérem brazilského Jiu Jitsu.

Chris vyrůstal na severním pobřeží Irska a začal hrát na bicí v koncertních kapelách do roku 1998. Po mnoha hudebních projektech se stal členem And So I Watch You From Afar, kde začal formulovat svůj zvuk v létě 2005. Poté, co Chris vystudoval univerzitu v Newcastlu se v roce 2006 s kapelou přestěhoval do Belfastu, aby se projektu věnovali na plný úvazek.

Když si vybudovali silnou domácí pozici, zahájili rozsáhlé turné po Velké Británii a Irsku. Odtamtud se rozšířili směrem ven a do dnešního dne udržovali neustálý cyklus turné a festivalů v Severní Americe, Evropě a jihovýchodní Asii, včetně koncertování po Rusku a Maroku.

Hodně v jeho hráčském vlivu lze vysledovat od raných hudebních lásek, přičemž klíčovou inspirací jsou síla a jemnost Davea Grohla a Jimmyho Chamberlina. Mimo kapelu píše rovněž sloupek pro Belfastský hudební časopis a věnuje se asijským bojovým uměním a vede Brazilian Jiu Jitsu klub.

Členové
(celým jménem Michael Anthony Wright)
(Narozen 1982, Portstewart, Co. Derry)
Guitars


Tony Wright je irský hudebník, skladatel a hráč na kytaru. Je nejznámější jako zakládající člen rockových instrumentalistů And So I Watch You From Afar z Dublinu, z jeho sólového projektu VerseChorusVerse nebo naposledy jako polovina bluesově inspirovanějšího dua The Tragedy of Dr. Hannigan. Tony Wright je součástí severoirské hudební scény již více než dvacet let.

Zpočátku se naučil hrát na kytaru díky své matce, která jej naučila písně Joan Baezové, Boba Dylana a Johna Denvera, a uvádí lidi jako Joe Strummer, Peter Gabriel a Bjork - všechno kreativní mysli, které znají sílu písně - jako jeho vzory.

Jeho první skupinou byli PepperBook, když mu bylo 15 let.

Po odchodu z ASIWYFA Tony brzy vydal své debutové sólové album pod hlavičkou VerseChorusVerse. Předtím přispíval vokály do řady punkových kapel na severním pobřeží, ale jen málokdo jej slyšel zpívat nebo hrát na akustickou kytaru, dokud nespustil VCV, ještě jako člen ASIWYFA. Na nějaký čas byl VCV jeho vedlejším projektem, výstupem pro Wrightovu lásku k tradičnímu psaní písní a zpěvu, čili dvě věci, které ve formuli ASIWYFA do značné míry chyběly - ale krátce po rozdělení se staly jeho hlavním zaměřením.

Rok nato došlo u VCV k velkému pokroku, když se vydal na sólové turné po Španělsku, které Wright popisuje jako "největší turné, jaké kdy v životě udělal". Přineslo VerseChorusVerse jako plně koncertní kapelu se třemi členy z LaFaro a Stuart Bell z General Fiasco, Panama Kings a Desert Hearts.

    Zpět
Studiové desky:
2017 The Endless Shimmering
2015 Heirs
2013 All Hail Bright Futures
2011 Gangs
2009 And So I Watch You From Afar
Ostatní nahrávky:
2020 Successors (EP)
2019 Live 10 Year Anniversary (live)
2010 Letters (EP)
2007 Tonight The City Burns
2007 This Is Our Machine And Nothing Can Stop It (EP)



Skupina:
Rory Friers - Guitars
Niall Kennedy - Guitars
Johnny Adger - Bass
Chris Wee - Drums
Hosté:
Diskografie The Endless Shimmering
Vyšlo 19. října 2017, Sargent House, SH190 (US)

Seznam skladeb:
01. Three Triangles (4:57)
02. A Slow Unfolding Of Wings (4:16)
03. Terrors Of Pleasure (5:19)
04. Dying Giants (7:26)
05. All I Need Is Space (4:14)
06. The Endless Shimmering (4:10)
07. Mullally (3:53)
08. I'll Share A Life (6:23)
09. Chrysalism (3:18)
Total Time: (43:56)

Written, Performer: And So I Watch You From Afar
Management: Cathy Pellow for Sargent House
Recorded, Producer, Mixed: Keith Souza, Seth Manchester
Mastered: Heba Kadry
Layout, Design: Sonny Kay
Photography: Shane Mardjuki

Skupina:
Rory Friers - Guitars, Vocals
Niall Kennedy - Guitars, Vocals
Johnny Adger - Bass, Vocals
Chris Wee - Drums, Vocals
Hosté:
Henry Kohen - Additional backing vocals (02)
Linley Hamilton - (08)
Diskografie Heirs
Vyšlo 4. května 2015, Sargent House, SH137 (US)

Seznam skladeb:
01. Run Home (4:33)
02. These Secret Kings I Know (2:38)
03. Wasps (2:39)
04. Redesigned A Million Times (4:41)
05. People Not Sleeping (3:50)
06. Fucking Lifer (2:40)
07. A Beacon, A Compass, An Anchor (6:16)
08. Animal Ghosts (2:47)
09. Heirs (7:29)
10. Tryer, You (5:45)
Total Time: (43:18)

Produced and Mixed: Rocky O'Reilly & And So I Watch You From Afar
Lyrics and additional vocals on Track 4 by Ewen Friers
Recorded in Belfast at Start Together Studios, Mandela Hall & Blackstaff Mill
Management: Cathy Pellow and Mick Roe for Sargent House
Engineered: Rocky O'Reilly & Niall Doran
Mastered: Robin Schmidt at 2496 Mastering
Art & Layout: Sonny Kay

Skupina:
Rory Friers - Guitars
Johnny Adger - Bass
Chris Wee - Drums
Hosté:
Lindley Hamilton - Trumpets
Niamh Farrell - Additional Vocals
John Scales - Steel Drums
Julian Friers - Flutes
Philip O'Connor - Flutes
Additional Noise, ideas and consultation: Rocky O'Reilly & Niall Kennedy
Diskografie All Hail Bright Futures
Vyšlo 19. března 2013, Sargent House, SH 095

Seznam skladeb:
01. Eunoia (2:13)
02. Big Thinks Do Remarkable (3:51)
03. Like a Mouse (2:39)
04. Ambulance (4:27)
05. The Stay Golden Pt. 1 (3:25)
06. The Stay Golden Pt. 2 (Rats on a Rock) (2:58)
07. The Stay Golden Pt. 3 (Trails...) (1:59)
08. Mend And Make Safe (4:22)
09. Ka Ba Ta Bo Da Ka (4:00)
10. Things Amazing (1:31)
11. All Hail Bright Futures (4:11)
12. Young Brave Minds (7:22)

Bonus Track:
13. Gum (2:13)
14. Spiderbox (3:16)
Total Time: (48:27)

Produced and Mixed by Rocky O'Reilly & And So I Watch You From Afar
All songs written and performed by Rory Friers, Johnny Adger and Chris Wee
Recorded at Start Together Studios, Belfast
Engineered: Rocky O'Reilly, Lee McMahon & Niall Doran
Mixed: Rocky O'Reilly & ASIWYFA at One Zero Zero, Belfast
Mastered: Robin Schmidt at 2496 Mastering, Karlsruhe DE
Art Direction: M&E DEsign and ASIWYFA
Illustration and Design: M&E Design

Skupina:
Rory Friers - Guitars
Tony Wright - Guitars
Johnny Adger - Bass
Chris Wee - Drums
Hosté:
Diskografie Gangs
Vyšlo 6. června 2011, The Richter Collective, RIC025 (UK & Ireland)

Seznam skladeb:
01. BEAUTIFULUNIVERSEMASTERCHAMPION (5:52)
02. Gang (Starting Never Stopping) (5:25)
03. Search:Party:Animal (5:17)
04. 7 Billion People All Alive At Once (5:43)
05. Think:Breathe:Destroy (4:42)
06. Homes - Ghost Parlor KA -6 To... (2:46)
07. Homes - ...Samara To Belfast (9:50)
08. Lifeproof (5:05)
Total Time: (44:40)

Produced: Rocky O'Reilly & And So I Watch You From Afar
Recorded and mixed at Start Together Studio
Mixed, Engineer, Producer: Rocky O'Reilly
Engineering Assistant: Lee McMahon
Mastered: Robin Schmidt at 24-96 Mastering

Skupina:
Johnny Adger - Bass
Chris Wee - Drums
Rory Friers - Guitars
Tony Wright - Guitars
Hosté:
Diskografie And So I Watch You From Afar
Vyšlo 2009, Smalltown America, STA056 (UK & Ireland)
2013, re-released as a special edition with 4 bonus tracks from the "Letters" EP

Seznam skladeb:
01. Set Guitars To Kill (5:29)
02. A Little Bit Of Solidarity Goes A Long Way (3:25)
03. Clench Fists, Grit Teeth...Go! (6:19)
04. I Capture Castles (7:17)
05. Start A Band (4:53)
06. Tip Of The Hat, Punch In The Face (4:21)
07. If It Ain't Broke...Break It (6:21)
08. These Riots Are Just The Beginning (4:48)
09. Don't Waste Time Doing Things You Hate (7:31)
10. The Voiceless (6:27)
11. Eat The City, Eat It Whole (7:45)
Total Time: (64:36)

Written: And So I Watch You From Afar
Recorded: Rocky O'Reilly at Start Together Studios, Belfast
Mixed, Mastered: Harvey Birrell at Southern Studios


Skupina:
Rory Friers - Guitars
Niall Kennedy - Guitars
Johnny Adger - Bass
Chris Wee - Drums
Hosté:
Diskografie Successors
Vyšlo 3. července 2020,

Seznam skladeb:
01. Arpanoid (5:02)
02. Odd Seal (4:23)
03. Radaghast (3:52)
Total Time: (13:17)


Skupina:
Rory Friers - Guitars
Niall Kennedy - Guitars
Johnny Adger - Bass
Chris Wee - Drums
Hosté:
Diskografie Live 10 Year Anniversary
Vyšlo 8. listopadu 2019,

Seznam skladeb:
01. Set Guitars to Kill (5:29)
02. A Little bit of Solidarity goes a Long Way (3:29)
03. Clench Fists, Grit Teeth... GO! (6:20)
04. I Capture Castles (7:18)
05. Start a Band (4:54)
06. Tip of the Hat, Punch in the Face (4:21)
07. If it Aint Broke... Break It (6:11)
08. These Riots are just the Beginning (4:49)
09. Don't Waste Time Doing Things You Hate (7:33)
10. The Voiceless (6:30)
11. Eat the City, Eat it Whole (7:46)
Total Time: (64:40)


Skupina:
Johnny Adger - Bass
Chris Wee - Drums
Rory Friers - Guitars
Tony Wright - Guitars
Hosté:
Diskografie Letters
EP, vyšlo 2010, Smalltown America, STA063 (UK)

Seznam skladeb:
01. S Is For Salamander (3:58)
02. D Is For Django The Bastard (2:31)
03. B Is For B-Side (2:49)
04. K Is For Killing Spree (An Ode To) (6:43)
Total Time (14:01)


Skupina:
Rory Friers - Guitars
Tony Wright - Guitars
Chris Wee - Drums
Johnny Adger - Bass
Hosté:
Cahir O'Doherty - Vocals (03)
Johnny Black - Vocals (03)
Neil Hughes - Vocals (05)
Geoff Topley - Vocals (06)
Diskografie Tonight The City Burns
EP, vyšlo 2007, self-released, OMR001

Seznam skladeb:
01. These Riots Are Just The Beginning (4:41)
02. The Torch (0:41)
03. Tonight The City Burns (6:09)
04. Marching Over The Coals (3:02)
05. Something More Than Power (7:42)
06. La Plata Es El Asesino (4:12)
Total Time (26:27)

All songs written and performed: And So I Watch You From Afar
All vocals and lyrics: Cahir O'Doherty, Johnny Black, Neil Hughes, Geoff Topley

Skupina:
Johnny Adger - Bass Guitar
Chris Wee - Drums, Percussion
Rory Friers - Guitars
Tony Wright - Guitars
Hosté:
Diskografie This Is Our Machine And Nothing Can Stop It
EP, vyšlo březen 2007, not On label, self-released

Seznam skladeb:
01. I Capture Castles (7:20)18
02. The Voiceless (7:05)6 30
03. Holylands, 4am (2:09)06
04. The Machine (6:59)
05. WPB, 6am (2:51)57
Total Time: (26:24)25 50

Written, Performer: And So I Watch You From Afar

    Zpět





















  

  









    Zpět
Oficiální stránky:
https://www.asiwyfa.com/
https://roryfriers.com/home
https://www.screeninvasion.com/2011/10/asiwyfa-release-two-tracks-from-sophomore-album-gangs/
https://chrisjonesblog.wordpress.com/2010/09/12/on-asiwyfa-and-the-advantages-of-meeting-your-interviewees/




ProgressRock Nahoru
Made by 
©  11.1.2021
Menu Poslední aktualizace: 11.1.2021
mbrezny@centrum.cz© 
...a vzkaz autorovi!©