![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() Ring Van Møbius je jednou z nejlepších progresivních rockových kapel současné skandinávské hudební scény. Jejich trio hraje skvělý, precizně propracovaný, epický symfonický progresivní rock a dosahuje toho použitím široké škály barevných hudebních nástrojů, i když hlavní roli hrají klávesy. ![]() U Thor Erik Helgesena se prog rock z gramofonu ozýval stále více, ale nikdy jej nenapadlo založit prog kapelu. Před pěti nebo šesti lety jsem seděl jednoho večera s akustickou kytarou spolu s jedním klukem jménem Ove, který hrál na příčnou flétnu. Thor hrál na klasickou kytaru, a v jeho mysli se objevila fantazie Hammond varhan. Přehrávali si kousky klasické hudby a nakonec se dostali k Jethro Tull a Led Zeppelin a dalším a dobře jsme se bavili. Najednou k Thorovi přišla melodická linka a požádal Oveho, aby zahrál jeho špatně zazpívané tóny na flétnu, zatímco on hrál doprovodnou skladbu, která jej kopala zezadu do hlavy a vedla k dalšímu riffu, pak k dalšímu, a tak dále a tak dále, nemohl prostě přestat. Celé hodiny, dny, týdny, měsíce všechny tyhle riffy prostě vycházely a Thor musel neustále chodit s malým magnetofonem a sbírat tyhle podivné melodie, které z něj neustále vycházely. Po pár měsících si uvědomil, že jeho nápady potřebuji novou kapelu pro všechny tyto riffy, bylo prostě příliš hloupé nechat se tohle všechno jen tak povalovat, aniž by mohl cokoli použít. Kapela, ve které už tehdy hrál, byla skvělá a nechtěl zničit výraz, který, tím, že by tam přidal tyto riffy. Zároveň si pomyslel, že by mohlo být vzrušující vidět, co by se mohlo stát, kdyby dal dohromady úplně novou kapelu bez lidí, se kterými předtím hrával, protože to byla také hudba, kterou jsem předtím nenapsal. Uvědomil si však, že nezná hudebníky mimo metalový žánr, ale rychle si vzpomněl na Håvard Rasmussena, který byl v té době také magnetofonem na poslední desce jeho kapely, kopal staré magnetofony, prog a byl muzikant. Po rychlém potvrzujícím telefonátu s ním Thor zavolal Dagu Olavovi, o kterém věděl, že má rád kapelu Rush. Ani jeden z nich nezkoušel prog nebo něco podobného, což byl možná dobrý důvod zkusit to nyní teď. Tak to udělali. Dva z členů byli celý život kytaristy (a někteří baskytaristé), tak si řekli: jak šílené by bylo úplně vyloučit elektrickou kytaru? První měsíce Thor v kapele skutečně hrál na kytaru a měli dalšího kluka, Bjornara, na varhany Hammond, mellotron a Fender Rhodes. V tom období to Thora chytlo, zamiloval se do těchto starých klávesových nástrojů z 60. a 70. let a tvrdě jim propadl! Jádro kapely tvoří Thor Erik Helgesen (klávesy), Håvard Rasmussen (baskytara) a Dag Olav Husås (bicí). ![]() Experimentování se starými, zastaralými technikami a metodami bylo sice časově náročné, ale přineslo to uspokojivé zkušenosti. Výsledek byl skvělý, byl to zvuk, po kterém toužili. Nejprve vydali sedmipalcový singl. Bylo by neslušné přijít najednou se studiovým albem. V neohrabaném prog rocku musíte mít nějakou etiketu! Kapela začala živě vystupovat v letech 2017 a 2018. Uplynul rok od chvíle, kdy oficiálně vydali debutový vinylový singl "When The Sea And The Universe Were At One (Or: The Introduction Of The Octopus On Tellus)'. Uplynul také rok, co odehráli svůj první koncert na malém, cool prog rockovém festivalu v Haugesundu v Norsku s názvem Haugaland Prog & Rock Festival. Než se to stalo, určitě jsme pár let pracovali, hledali svůj zvuk, svůj přístup k hudbě, budovali analogové studio, které odpovídalo jejich vizím, a dokončovali písně, které se staly později singlem a albem. ![]() Kapela se skládá ze tří členů, Thor Erik Helgesen obhospodařuje zpěv a také klávesy všech typů (Hammond, Fender Rhodes, Mellotron a další stálice 70. zvuku jsou na albu bohatě zastoupeny). O baskytaru se zkušeně stará Håvard Rasmussen a za kitem najdeme bubeníka a perkusionistu Daga Olava Husåse. Díky tomu má kapela sestavu, kterou by většina fanoušků starého progresivního rocku rychle srovnala s ELP. To srovnání je občas docela trefné, stejně jako srovnání s jinými kapelami té doby, jako jsou Genesis, King Crimson a především Peter Hammils impozantní Van Der Graaf Generator. Hudebníci Ringa Van Møbius nedělají svým inspiracím vůbec ostudu. Na "Past The Evening Sun" se také hojně objevuje děsivé saxofonové dílo Karla Christiana Gronnhauga, které dodává hudbě další rozměr a pomáhá upevnit melancholický, strašidelný pocit, který prostupuje velkou částí alba. Album začíná titulní skladbou, velkým eposem, který trvá téměř 22 minut a ukazuje nám přesně, co tato mladá kapela může posluchači nabídnout. Od samého začátku jsme napadeni teplými vlnami kláves, řadou výrazných basových linek a funky bubnování, plynule přecházející do sakrální části s vrstvenými vokálními linkami, které snadno připomenou kapely jako Focus nebo výše zmíněný Van Den Graaf Generator. V první části písně kapela neustále střídá delikátní témata a silné, energické části, doplněné téměř ukřičenými hrozivými vokály, což vytváří velmi zajímavý, dynamický zvuk. Saxofon se prodírá složitými skladbami, udržuje posluchače ve střehu a dodává hudbě zlověstnou kvalitu. Kolem deseti minut se skladba rozpadá a přináší novou a uklidňující melodii, ohlašovanou vkusnými klávesovými party, která pomalu graduje směrem k představení další krásné tiché části. Tohle může být oblíbený moment z celého alba, je to jen velmi elegantně napsané a provedené. Kolem patnácté minuty kapela představuje další kapitolu, tentokrát vedenou zlověstnou mellotronskou melodií, díky které si lze snadno připomenout takové kapely jako jsou King Crimson nebo novější skandinávské kapely Anekdoten a Änglagard. Kapela nechává hudbu rozvinout téměř organicky, včetně téměř ambientního segmentu, který směřuje k silně rytmickému a dramatickému finále, v němž opět hraje klíčovou roli saxofon. Po tomto mocném otvíráku následuje kratší a soustředěnější "End Of Greatness", která poskytne posluchači tolik potřebný oddech po výzvách otvíráku. Skladba obsahuje jednodušší, ale velmi zapamatovatelnou melodii a některé působivé bubnování od Husåse, které pomáhá podtrhnout monumentální příběh skladby. Kapela názorně ukazuje, jak dokáže vytvořit variace na poměrně přímočaré téma a přitom udržet posluchače navnaděné. Album zakončuje 12-minutová "Chasing The Horizon". Formule je opět vlahou příjemnou melodií, kterou postupně pohlcuje intenzita. Kolem čtyř minut píseň změní rychlost a začne budovat delirantní, téměř maniakální pocit, opět způsobený interakcí mezi energickými vokály, burácejícími klávesami a přízračným saxofonem, a s postupně frenetičtější rytmickou sekcí odvádějící nářez v pozadí. Prostě působivé. ![]() Deska má odolný obal od Line Sverdheima a výtvarný design, který působí tajemně, royalisticky a majestátně v celé své okázalosti a nádheře, kde můžete vidět členy kapely v barokních šatech, královských korunách, třetím okem, chobotnici, dodávkou a spoustou dalších podivných věcí. Uměleckým designérem byl Thor Erik, ale jasně se inspiruje obaly desek z 60. a 70. let, jako jsou ty, které zmiňujete. Kapela měla neuvěřitelné štěstí, že mohla spolupracovat se dvěma úžasnými umělci, Therese Walland na první desce a 7" singlu a Line Sverdheimem na této desce. Vzali bláznivé, bláznivé nápady a návrhy od Thora Erika a přeměnili to v něco, co se stalo dvěma fantastickými obaly alb. V těchto obrazech je spousta náznaků a skrytých poselství. "The 3rd Majesty" zní barevně, divoce a nadpozemsky. Toto je forma vesmírného rocku, která vás vezme na dlouhé exkurze do starého progrockového vesmíru, kdy standardní písně mohly pokrýt celou stránku alba. Je těžká, dravá, pompézní a především nápaditá, kde kompozice dynamicky vstupují do různých fází. Na cestě poznáváme spoustu různých nástrojů. Zde jsou vlastnoručně postavené modulární syntezátory, zvonkohra, theremin, barytonová basa, xylofon, zvonky, clavinet a bůhví co. Na jaře a většinu léta 2020 ještě pracovali na nahrávání a mixování nové desky, takže za tu dobu jsme stejně tolik koncertů v plánu neměli. Měli pouze koncert na Haugaland Prog & Rockfestival a malý koncert v Hellion Rock & Metal Pub ve Stavangeru, než došlo 6. listopadu 2020 k vystoupení zahhráli na Prog a Rockfestivalen v Hovleriet. ![]() K albu se Thor vyjádřil: "Když jsme pracovali na písni "Distant Sphere", zasáhlo mě to, místo varhan a klasické instrumentace, co takhle dát tohle místo někomu jinému, že nehrajeme sami? Smyčcové kvarteto bylo to, co jsme hledali, a když se Dag Olav spojil s Petrem, poslali nám noty a dohodli se na čase nahrávání. Petro měl kontakty a rychle postavil kvarteto na nohy. Jistý virus nám to ale zkomplikoval a museli jsme hledat alternativní nahrávací místa ve Stavangeru. Hellion Rock & Metall Pub měl ve skutečnosti začít v tuto dobu, ale ze stejného důvodu byl odložen. Směli jsme si vypůjčit jejich prostory a nacpali jsme do auta magnetofony, lampové kompresory a mikrofony a udělali záznam. Byl to mimořádný zážitek, slyšet tóny ve vaší hlavě v podání profesionálních hudebníků – to byla čistá magie!" V úloze smyčcového kvarteta se uvedli Naho Nayuki (1st violin), Nora Myrset Asheim (2nd violin), Darya Govorun (Viola) a Petro Sokach (Cello). Ještě během blockdownu kvůli Covid-19 na jaře a většinu léta ještě pracovali na nahrávání a mixování nové desky, takže za tu dobu jsme stejně tolik koncertů v plánu neměli. Měli pouze koncert na Haugaland Prog & Rockfestival a malý koncert v Hellion Rock & Metal Pub ve Stavangeru, než došlo v listopadu k další pauze. V roce 2021 Ring Van Møbius spokojeně pracovali ve studiu ve svém rodném Norsku na pokračování alba "The 3rd Majesty", druhého alba kapely, které vyšlo v předchozím roce. Pak se z ničeho nic naskytla příležitost. "Poté, co jsme dokončili poslední album, jsme si řekli, že budeme prostě pokračovat s novým materiálem, což je vždycky osvěžující", vysvětluje zpěvák a klávesista Thor Erik Helgesen. "Můžete začít znovu a být kreativní, předávat nápady". Byli téměř hotovi s náčrty pro další album, když na jaře 2021 kapelu Ring van Møbius oslovil performer a choreograf Harald Beharie, aby napsali hudbu pro jeho další sólové vystoupení. O tomto světě neměla kapela absolutně žádnou představu, takže samozřejmě okamžitě řekli ano! Harald Beharie, uznávaný norský taneční nadšenec, přiznal, že měl jen málo předchozích znalostí o progresivním rocku a že Ring van Møbius objevil prostřednictvím jednoduchého vyhledávání na Googlu. Helgesen a jeho kolegové Håvard Rasmussen a Dag Olav Husås byli jeho nabídkou příliš nadšení, než aby jim to dělalo starosti. "Strávili jsme půl roku psaním nového alba, ale tu myšlenku jsme prostě odložili," vzpomíná Helgesen. "Nebyla tam žádná diskuse, protože to pro nás byla velmi zajímavá příležitost pracovat s něčím úplně jiným. Neměli jsme vůbec tušení o abstraktním tanci ani o celé této oblasti umění, takže jsme byli docela poctěni. Krátce poté jsme se sešli a on nám vlastně neurčil konkrétní směr, jakým by se hudba měla ubírat, a my jsme neměli tušení, co bude dělat. Ale prostě jsme si pomysleli: "Dobře, pojďme to prostě udělat!" Je dobré se odpoutat od své komfortní zóny." Po několika minimálních diskusích se svým novým kreativním partnerem o tom, jak se tento projekt bude vyvíjet, se Helgesen pustil do psaní hudby, kterou by bylo možné upravit tak, aby odpovídala Beharieho vizi. S riffy, improvizacemi a nápady, které se zrodily během měsíců izolace v lockdownu, a s řadou dalšího materiálu ze zkušebních nahrávek Ring Van Møbius se triu podařilo dát dohromady demo v délce alba, které Beharie mohl použít jako hudební výchozí bod. Tento čestný úkol také zahájil proces spolupráce různých umělců s různými uměleckými projevy, který vyvrcholil v lednu 2022 premiérou "Batty Bwoy", studii "Temnota, queer sebeuvědomění", v Dansens Hus v norském Oslu s velkým ohlasem a která, jak Helgesen poznamenává, se stále hraje. Projekt byl brzy nominován na cenu Norské asociace kritiků 2022. ![]() Konečný výsledek na albu je však zcela odlišný a kapela rozvinula hudbu novým směrem. Kapela uvedla: "Toto album není až tak skutečným soundtrackem k samotnému dokončenému zakázkovému dílu, ale spíše odrazem raných vizí; spontánní reakce a východisko pro další spolupráci. Jelikož jde o nezávislé dílo založené na našich raných počátečních hudebních nápadech, lze to označit jako volně inspirované původním konceptem Haralda Beharieho, nikoli však výhradně". Kapela si na podzim uvedla jako headline na Haugaland Prog and Rock Festival 2023 v Haugesundu, který se konal 3. a 4. listopadu, kde si zahráli mimo jiné Björn Riis, Gate, Agusa a 14. července Ånglagard. ![]() Kapela bohužel v roce 2025 chce ukončit svou činnost poté, co si získala významnou mezinárodní publicitu. Ale přesto s novou deskou připravila bombastický závěr plný energických vzrušení v podání mocných Ring van Møbius! Další a zřejmě poslední album přináší jiskřivý, svěží a vitální závěr, plný tří dlouhých skladeb, které završí jejich odkaz. |
![]() ![]() |
Členové: Thor Erik Helgesen - Spectral Modular Synthesis System, Hammond L100 organ, Steinway Grand Piano, Fender Rhodes Piano, Yamaha Upright Piano, Mellotron Håvard Rasmussen - Danelectro Doubleneck 6-string Bass, 12-string Baritone Guitar, Space Echo, Ring Modulator Dag Olav Husås - Tubular Bells, Timpani, Chimes, Drums, Glockenspiel, Gong, Cymbals, Vocals |
![]() ![]() (znám také jako Thor Erik "Grimnisse" Helgese, Infamroth, Skuggeheim) (narozen 17. prosince 1979, Kopervik, Karmøy, Norway) Spectral Modular Synthesis System, Hammond L100 organ, Steinway Grand Piano, Fender Rhodes Piano, Yamaha Upright Piano, Mellotron, Vocals Thor Erik Helgesen je norský hudebník, v současné době je znám jako člen norské prog kapely Ring Van Møbius. Provozuje také label Daudings Gjenklang a je editorem zinu Daudings Skript. Thor Erik je maestro a muž s velkými vizemi. Většina hudby pochází z jeho hlavy, poté prochází Möbiovým strojem, ale ten člověk je skladatelem vysoké úrovně. Jakmile je jeho kohoutek našroubován, jen stínujte cestu, dokud nedostane věci ven, protože víte, že to bude skvělé. Kromě toho si staví své vlastní nástroje a je obecně hlavním hybatelem a tím, kdo věci uskutečňuje. Dříve působil v kapelách Evig Natt, Myrkraverk, Ring Van Møbius, Throne Of Katarsis (2003-2013), Weeping Sissy & The Funeral Owls, Skuggeheim (2007-2023), Thundra (2000-2008) a Zeno Morf (2009). Jako 10-11-letý si přál k Vánocům bubny, dostal místo nich akustickou kytaru. Naučil se hrát tři akordy a založil kapelu. Ze starých kbelíků s barvou, poklic a sudu na víno byly perkuse, které se několik let používaly v dřevníku, který používali jako zkušebnu. Od té doby hrál v kapelách jako kytarista a zpěvák, až do doby, kdy založili Møbius a bezhlavě se zamiloval do zvuku skutečných Hammond varhan, klavíru Fender Rhodes a prastarých syntezátorů. Bylo to něco úplně jiného než všechny napodobeniny v dnešních plastových klávesových nástrojích. Touha po tvrdším projevu byla vždy přítomna, což vedlo k mnohaletým black-metalovým kapelám. Rock 70. let tu byl vždycky, ale v armádě jsem se k prog rocku 70. let dostal přes Daniela Mage, který později založil D'Accord. Od té doby mu to přirostlo k srdci a před mnoha lety to bylo málem šílenství, protože o tom je pro něj prog rock. Thor Erik Helgesen mistrně využívá elektrické varhany, syntezátory a Mellotron a kombinuje oslnivá sóla s majestátními Mellotronovými pasážemi. Jeho agilní a zručný styl hry na klávesy je velmi rozmanitý. Pozoruhodně můžete najít ozvěny Keitha Emersona (ELP) a Jona Lorda (Deep Purple), stejně jako King Crimson, Tony Banks (Genesis) a Bacha. Knutsen a Ludvigsen se doma často točili na gramofonu a se strýcem a otcem, kteří hráli na kytaru, se hudba stala přirozeným prvkem v domácnosti. Jakmile jste v rádiu slyšeli a-ha a TNT, v chlapeckém pokoji se to rozpálilo; Věděl jsem, že ze mě bude rocková hvězda, a po mnoha letech napodobování se ukázalo, že je to domácí strašidlo. |
![]() ![]() (narozen ***, Norway) Danelectro Doubleneck 6-string Bass, Bass, 12-string Baritone Guitar, Space Echo, Ring Modulator, Theremin Håvard Rasmussen je norský hudebník, v současné době je znám jako člen norské prog kapely Ring Van Møbius. Håvard se na základní škole o hudbu nijak zvlášť nezajímal. Pamatuje si, že to byla rekordní noční můra! Když nastoupil na stř ední školu, začal zájem o kytaru "rockovou dílnou". K rocku jej přivedl starší bratr. Jimi Hendrix, Deep Purple, AC/DC a mnoho dalších kapel 60. - 70. let bylo cool! Jeho otec hraje na kytaru a je dobrý ve slide a blues a má pěknou sbírku akustických a elektrických kytar. Až je nakonec začal probírat. Na kytaru musel hrát úplně každý, protože jsme vzhlíželi ke Slashi, Van Halenovi, Stevu Vaiovi a spoustě dalších. Mysleli si, že jsou také kytaroví bohové, pokud je dokážou napodobit, a měli mezi sebou i trochu vnitřní soutěživosti. Chvíli to byla zábava, ale nakonec to začalo být docela monotónní, takže Håvard musel hledat v hudbě dál, abych našel něco vzrušujícího, co by zahrnovalo něco více než jen kytaru. A našel to v prog rocku. Školní knihovna měla na policích "Historien om rock" a pamatuje si, že svazky o progu a 60. a 70. letech do hloubky studoval. Obzor se postupně rozšiřoval prostřednictvím přátel, hudebních časopisů a návštěvou spousty koncertů. Jazz, blues, klasika, metal, lidová hudba, avantgarda, všechno možné. Zanedlouho hrál v několika sporadických kapelách, dokonce ani v Ring Van Møbius to nebylo zpočátku tak vážné. Nepovažuje se ani za kytaristu, ani za baskytaristu a oba nástroje ovládá stejně dobře a myslí si, že basa je jen prodloužením kytary. To, že v kapele nemají kytaru, mu otevírá spoustu možností a jemu to naprosto vyhovuje. Rasmussen je muž se štětci, který obarvuje písně notami, které Thor neměl v hlavě, když byly riffy napsány, který koření nápady a dělá celek docela odlišným. Skutečnost, že volí spíše barytonovou basu než tradiční baskytaru, ji také činí vzrušující, stává se z ní jiný zvuk a trochu mimo normu. Tam chtějí být, trochu mimo to, co je bezpečné a nastavené. Tónové volby jsou daleko za tím; normální. To, že hraje i na Theremin, také znamená, že do zvukové kulisy přidává nadpozemský prvek, často kombinovaný s Space Echo a různými obskurními efektovými pedály. |
![]() ![]() (znám také jako Chris Husås) (narozen ***, Norway) Tubular Bells, Timpani, Chimes, Drums, Glockenspiel, Gong, Cymbals, Vocals Dag Olav Husås je norský hudebník, hráč na bicí a perkuze, skladatel. v současné době je znám jako člen norské prog kapely Ring Van Møbius. Působil také v kapelách Lobotomized (2005-2013), Vesen (2001-2016), Smile Carved Sour (2002-?) a Doomicus (2014-?). K hudbě se dostal nejprve přes mé rodiče a nakonec přes staršího bratra a jeho přátele. Hrál na klávesy v kapele svého bratra, když mu bylo tak 9-12 let a hrál 10 let na baryton ve školní kapele. Až na konci dospívání začal něco z vlastní iniciativy a pak se z toho na několik let stal metal, pop a rock, který byl k dispozici prostřednictvím rádia, a přiměřeně úzký výběr v kazetovém stojanu v místním obchodě s elektronikou, než se dostal k prog rocku. Zase tak moc nereflektoval, proč to tak dopadlo, prostě to přirozeně přišlo. Dag je oddaný bubeník, který se nebojí pustit do neprobádaných vod a často vám může dát rytmus, o kterém jste nevěděli, že jej píseň potřebuje. Dag Olav dodává kapele rozmanitost a má velký rejstřík, který neustále roste. To je to, co je na této kapele tak zábavné, že riskují a hrají až na samý limit svých schopností, ale vždy to zjemní o tolik, že to začne být zajímavé i pro ně samotné. Dag Olav má přitom šíleně dobrou aranžérskou schopnost, což znamená, že předlohu písně lze rychle nesčetněkrát změnit, až sedne. Mít bubeníka, který hraje na tympány, trubkové zvony, zvonkohru a různé zvukové efekty, znamená, že můžeme úplně snít nebo se úplně ztratit ve zvukových kulisách, které dnes slyšíme jen zřídka. Dag je také starý metalista, který pracuje pro TV Haugaland, takže ve mně existuje určitá logika, když dělá sérii dokumentů o největší místní metalové kapele Enslaved. |
![]() ![]() |
Studiové desky: 2025 Firebrand 2023 Commissioned Works Pt II - Six Drops Of Poison 2020 The 3rd Majesty 2018 Past The Evening Sun |
Ostatní nahrávky: 2023 The Song That Wasn't Actually a Song (Do They Think It?'s Jazz?) (SP) 2017 When The Sea And The Universe Were At One (Or; The Introduction Of The Octopus On Tellus) (SP) |
![]() Skupina: Thor Erik Helgesen - Vocals, Spectral Modular Synthesis System, Hammond L100, Steinway Grand Piano, Fender Rhodes Piano, Yamaha Upright Piano, Mellotron, Yamaha YC-20, Tape Flanging, Tape-loops through Korg MS20 Håvard Rasmussen - Fender Electric Bass VI, Roland Space Echo, Moog Ring Modulator, Geilo Flathead Screwdriver, Cello Bow Dag Olav Husås - Tubular bells, Timpani, Chimes, Drums, Glockenspiel, Gong, Cymbals Hosté: |
![]() Vyšlo 3. října 2025, Apollon Records Prog Seznam skladeb: 01. Firebrand (9:33) 02. The Fever (13:32) 03. False Dawn (24:41) Total Time: (47:465) Conceptual Lyrics: Husås Compositions: Helgesen Recorded and Produced: Helgesen/Husås/Rasmussen at Spectral Tape Studio Arranged: Møbius Mixed: Helgesen/Husås Mastered: Morten Lund at Lunds Lyd Art, Layout, Typography and Design: Hypnotist Design Photographs: Anders Mikkelsen |
![]() Skupina: Dag Olav Husås - Tubular Bells, Timpani, Chimes, Drums, Glockenspiel, Gong, Cymbals, Backing Vocals Håvard Rasmussen - Danelectro Doubleneck 6-string Bass, 12-string Baritone Guitar, Space Echo, Ring Modulator Thor Erik Helgesen - Spectral Modular Synthesis System, Hammond L100, Steinway Grand Piano, Fender Rhodes Piano, Yamaha Upright Piano, Mellotron, Lead & Backing Vocals Hosté: |
![]() Vyšlo 14. července 2023, Apollon Records Prog Seznam skladeb: 01. The 1st Chapter: Elements (3:38) a) In Awe b) The Portrait 02. The 2nd Chapter: The Fire (pt I) (1:27) 03. The 3rd Chapter: Moments and Movements (6:37) a) The Questioning b) Circles & Crosses c) The Drifting (pt I) 04. The 4th Chapter: Through Oceans of Glass (1:09) 05. The 5th Chapter: When Man Becomes Wolf (3:15) 06. The 6th Chapter: Hex (3:58) 07. The 7th Chapter: An Ending (2:39) a) The Transfer b) The Knife 08. The 8th Chapter: A Darker Poison (2:46) a) The Dawn b) Colossal 09. The 9th Chapter: The Echoes (4:41) a) The Drifting (pt II) b) Directions 10. The 10th Chapter: Paradoxal Fate (5:13) a) The Eyes b) The Drifting (pt III) c) The Cosmic Hour 11. The 11th Chapter: The Nine (3:27) a) The Fire (pt II) b) A Nonagon in Eight 12. The 12th Chapter: The Conclusion (5:42) a) Astray b) The Finale Total Time: (44:32) Producer: Ring Van Møbius Arranged, Recorded: Håvard Rasmussen Arranged, Recorded, Mixed: Dag Olav Husås, Thor Erik Helgesen Mastered: Morten Lund Layout, Typography, Design: Hypnotist Design |
![]() Skupina: Håvard Rasmussen - Bass, Effects Dag Olav Husås - Drums, Timpani, Percussion, Effects Thor Erik Helgesen - Hammond L100, Fender Rhodes, Clavinet D6, Moog Satellite, Tubular Bells, Theremin Hosté: The Royal Møbius Ensemble - Ensemble Petro Sokach - [String Quartet] Cello Darya Govorun - [String Quartet] Viola Naho Nayuki - [String Quartet] Violin [1st Violin] Nora Myrset Asheim - [String Quartet] Violin [2nd Violin] |
![]() Vyšlo 30. října 2020, Apollon Records, ARP040LP Seznam skladeb: 01. The Seven Movements Of The Third Majesty (22:06) a. Universal b. Spectrum c. Reaction d. Bilateral e. Zenith f. Strife Of The Icons g. Altitude over Azimuth 02. Illuminati (5:33) 03. Distant Sphere (11:11) 04. The Møbius Ring (9:01) Total Time: (47:51) Producer: Håvard Rasmussen, Thor Erik Helgesen, Dag Olav Husås Engineer, Mixed, Producer [Produced]: Dag Olav Husås, Håvard Rasmussen, Thor Erik Helgesen Mastered: Morten Lund Design Concept [Concept]: Ring Van Møbius, Line Sverdheim Artwork [Artwork And Portraits]: Line Sverdheim |
![]() Skupina: Thor Erik Helgesen - Hammond L100, Fender Rhodes, Clavinet D6, Moog Satellite, Korg MS20 Håvard Rasmussen - Fender Baryton Bass, Effects Dag Olav Husås - Drums, Timpani, Percussion, Effects Hosté: - Karl Christian Grønhaug - Saxophone |
![]() Vyšlo 2018, LP Apollon Records, ARP011LP (Europe) CD 2018, Apollon Records, ARP011CD (Europe) Seznam skladeb: 01. Past The Evening Sun (21:39): a. The Pathfinder b. The First Curse c. The Constant d. In Retrospect e. The Second Curse (Convulsion) f. Terminus 02. End Of Greatness (5:53) 03. Chasing The Horizon (11:55) Total Time: (39:28) Producer: Håvard Rasmussen, Thor Erik Helgesen Recorded, Engineer, Mixed: Håvard Rasmussen, Thor Erik Helgesen Technician [Electronic Fault Finding, Troubleshooting And Soldering]: Anders Mikkelsen, Håvard Rasmussen, Thor Erik Helgesen Design [Graphic Design]: Thor Erik Helgesen Art Direction: Therese Walland, Thor Erik Helgesen Artwork: Therese Walland Photography: Kristine Helgesen |
![]() Skupina: Dag Olav Husås - Tubular Bells, Timpani, Chimes, Drums, Glockenspiel, Gong, Cymbals, Backing Vocals Håvard Rasmussen - Danelectro Doubleneck 6-string Bass, 12-string Baritone Guitar, Space Echo, Ring Modulator Thor Erik Helgesen - Spectral Modular Synthesis System, Hammond L100, Steinway Grand Piano, Fender Rhodes Piano, Yamaha Upright Piano, Mellotron, Lead & Backing Vocals Hosté: |
![]() Vyšlo 3. listopadu 2023, Apollon Records, PROG – ARP071S (Norway) Seznam skladeb: 01. The Song That Wasn't Actually a Song (Do They Think It’s Jazz?) (4:26) 02. Anitras Dans (3:19) Total Time: (7:45) |
![]() Skupina: Thor Erik Helgesen - Vocals, Organ, Electric Piano, Clavinet, Synth, Acoustic Guitar (01) Håvard Rasmussen - Bass Dag Olav Husås - Drums, Timpani, Percussion Hosté: |
![]() (Or; The Introduction of the Octopus on Tellus) Vinyl SP, vyšlo 2017, STS-SR19702017-001 (Norway) Seznam skladeb: 01. When The Sea And The Universe Were At One (7:12) 02. Passage To Nothing (3:07) Total Time (10:19) Producer: Håvard Rasmussen, Thor Erik Helgesen Photography: Knut Even Medhaug Artwork [Coverart]: Therese Walland |
![]() ![]() |
![]() ![]() Dag Olav Husås, Thor Erik Helgesen a Håvard Rasmussen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Oficiální stránky: https://ringvanmbius.bandcamp.com/album/the-3rd-majesty https://progressiverockcentral.com/2023/09/07/ring-van-mobius-the-scandinavian-prog-phenomenon-continues-with-six-drops-of-poison/ https://blogg.deichman.no/musikk/2021/01/09/ring-van-mobius-vill-og-fargerik-progressiv-reise-tilbake-til-1971/ |
![]() ![]() ![]() |
|
![]() ...a vzkaz autorovi!© |