Dream Theater - Train Of Thought / progressrock.cz


Train Of Thought
Released on November 11, 2003 through Elektra Records (US)

Tracklist:
01.  As I Am (7:47)
02.  This Dying Soul (11:28)
03.  Endless Sacrifice (11:23)
04.  Honor Thy Father (10:14)
05.  Vacant (2:58)
06.  Stream Of Consciousness (11:16) (instrumental)
07.  In The Name Of God (14:16)
Total Time: (69:22)

Recorded March 10 – September 2003 at Cove City Sound Studios, Pie Studios and Beat Street Studios in New York City
Producer: John Petrucci, Mike Portnoy
Engineering: Doug Oberkircher
Mixing: Kevin "Caveman" Shirley
Artwork, Photography: Jerry Uelsmann
Art Direction: Anita Marisa Boriboon
Myšlenkový pochod
Vyšlo 11. listopadu 2003 u Elektra Records (US)

Seznam skladeb:
01. Protože jsem (7:47)
02. Tahle umírající duše (11:28)
03. Nekonečné obětování (11:23)
04. Cti otce svého (10:14)
05. Práznota (2:58)
06. Příval pocitů (11:16) (instrumentálka)
07. Ve jménu Boha (14:16)
Celkový čas: (69:22)

Nahráno od 10. března do září 2003 v Cove City Sound Studios, Pie Studios a Beat Street Studios v New York City
Producent: John Petrucci, Mike Portnoy
Engineering: Doug Oberkircher
Mixing: Kevin "Caveman" Shirley
Artwork, Photography: Jerry Uelsmann
Art Direction: Anita Marisa Boriboon


Nahoru "Train Of Thought" je sedmé studiové album americké progresivní metalové skupiny Dream Theater, vydané 11. listopadu 2003 pod vydavatelstvím Elektra Records. Album produkoval John Petrucci s Mikem Portnoyem. Kapela se inspirovala reakcemi publika na tvrdší písně, které hráli na turné. Americká skupina Dream Theater o něm sama prohlašuje, že je její nejtvrdší a nejkratší. Přesto čítá vesměs jedenáctiminutové kompozice, ovšem tentokrát skutečně hodně přitvrzené. Inspirací k razantnějšímu albu byla pro Dream Theater jejich koncertní vystoupení, kde si poslední dobou tu a tam přehráli vedle svých skladeb i kompletní alba "Number of the Beast" od Iron Maiden a "Master of Puppets" od Metalliky. Je vidět, že Dream Theater nezanevřeli ani na jemnější hudební polohy a novinkové album to potvrzuje třeba v případě kompozice Endless Sacrifice. Ve svém celku je ovšem deska skutečně výrazným příklonem k metalovější poloze kapely a je otázkou, zda to není poněkud na škodu její tradiční pestrosti a dynamice. Každopádně, instrumentální výkony členů kapely jsou opět mistrně vybroušené.

Inspirováni odezvou publika na těžší písně byli Dream Theater na turné v dokumentu "Chaos in Progress", Portnoy o něm říká, že chtěli, aby Train of Thought bylo album "balls to the wall" s těžším, temnějším riffováním, které je zpřístupní pro řadu nových metalových fanoušků. Album bylo napsáno za tři týdny. Nahrávky pořídil Doug Oberkircher a smíchal Kevin Shirley. Většina alba byla hrána na koncertě pro DVD "Live at Budokan" a všechny písně z alba byly dosud zahrány živě.

Jak bylo zmíněno ve videích z natáčení/skládání, které natočil Mike Portnoy, skupina se doslova "zahrabala ve zkušebně" v New Yorku a celé album napsala od 10. března do 3. dubna 2003 v rekordním čase tří týdnů, po kterých začali nahrávat, počínaje bicími stopami a konče vokály.

ZAjímavostí je, že album otevírá stejný akord, který uzavřel předchozí album "Six Degrees of Inner Turbulence". Podobně slabý klavírní tón, který album ukončuje, je slyšet na začátku dalšího alba skupiny "Octavarium". Tato zvláštnost fungovala i na předchozích albech a patřila k tradicím kapely.

V mnoha ohledech "Train of Thought" pokračuje tam, kde "Six Degrees of Inner Turbulence" skončilo, ale v jiných ohledech je to velký posun. Písně jsou epických rozměrů, sedm skladeb zabírá téměř 70 minut. Pomineme-li krátký (a zatím zapomenutelný) "Vacant", to je průměrná délka 11 minut, což není nic, co by se mělo brát na lehkou váhu, pokud obsah není dostatečně silný. Ale je to opravdu dost silné. Přestože jsou skladby dlouhé, není těžké je poslouchat. Ubíhají mnohem rychleji, než by vás jejich délka vedla. Změna oproti jejich minulým nahrávkám spočívá v tom, že zatímco sóla jsou stále dechberoucí technické, písně jsou v jádru stručnější. To neznamená, že nejsou ještě obtížnější, než by byla schopna zahrát většina lidí.

Nahoru As I Am
[Myung, Petrucci, Portnoy and Rudess / Petrucci]

Don't
Tell me what's in
Tell me how to write
Don't tell me how to win
This fight
Isn't your life
It isn't your right
To take the only thing that's
Mine
Proven over time
It's over your head
Don't try to read between the
Lines
Are clearly defined
Never lose sight of
Something you believe in

Takin' in the view from
The outside
Feeling like then underdog
Watching through the Window
I'm on the outside
Living like the underdog

I've been trying
To justify you
In the end
I will just defy you

To those who understand
I extend my hand
To the doubtful I demand
Take me as I am

Not under your command
I know where I stand
I won't change to fit your plan
Take me as I am

Still
Running up hill
Swimming against the current
I wish I weren't so
Fucked
Feels like I'm stuck
Lost in a sea of mediocrity
"Slow down,
You're thinking too much
Where is your soul?"
You can not touch
The way I
Play
Or tell me what to say
You're in the way
Of all that I believe in

Takin' in the view from
The outside
Feeling like the underdog
Watching through the Window
I'm on the outside
Living like the underdog

I've been wasting my breath
Oh you
Open minds will descend
Upon you

To those who understand
I extend my hand
To the doubtful i demand
Take me as I am

Not under your command
I know where I stand
I won't change to fit your plan
Take me as I am

To those who understand
I extend my hand
To the doubtful i demand
Take me as I am

Not under your command
I know where I stand
I won't change to fit your plan
Take me as I am
Nahoru Protože jsem
[Myung, Petrucci,Portnoy a Rudess / Petrucci]

Ne
Neříkej mi, co je v tom
Neříkej mi, jak psát
Neříkej mi, jak vyhrát
Tento boj
To není tvůj život
To není tvé právo
Připravit mě o jedinou věc
Pouze mou
Ověřenou časem
Je to nad vaše chápání
Nezkoušej číst mezi těmi
Řádky
Jsou jasně formulovány
Nikdy nepustíš ze zřetele
Něco, v co věříš

Měřeno pohledem
Zvenčí
Cítím se pak jako poražený
Dívám se skrze okno
Jsem na jeho vnější straně
Žijí jako poražený

Pokoušel jsem se
Ospravedlnit tě
Nakonec
Tebou budu jen pohrdat

Těm, kdo rozumí
Podávám ruku
Pochybovače žádám
Berte mě takového, jaký jsem

Nejsem pod vaší kontrolou
Vím, kde je mé místo
Nezměním se, abych vyhověl vašemu plánu
Berte mě takového, jaký jsem

Stále
Běžím do kopce
Plavu proti proudu
Přeji si, abych nebyl takový
Naštvaný
Cítím, jako bych nevěděl kudy kam
Ztracený v moři všednosti
"Zpomal,
Přemýšlíš příliš mnoho
Kde je tvoje duše?"
Nemůžete ovlivnit
Způsob kterým
Hraji
Nebo nařídit mi, co mám říci
Jste svým způsobem
Všechno, v co věřím

Měřeno pohledem
Zvenčí
Cítím se pak jako poražený
Dívám se skrze okno
Jsem na jeho vnější straně
Žijí jako poražený

Vyplýtval jsem svůj dech
Oh ty jeden
Otevřené myšlenky se snesou
Na tebe

Těm, kdo rozumí
Podávám ruku
Pochybovače žádám
Berte mě takového, jaký jsem

Nejsem pod vaší kontrolou
Vím, kde je mé místo
Nezměním se, abych vyhověl vašemu plánu
Berte mě takového, jaký jsem

Těm, kdo rozumí
Podávám ruku
Pochybovače žádám
Berte mě takového, jaký jsem

Nejsem pod vaší kontrolou
Vím, kde je mé místo
Nezměním se, abych vyhověl vašemu plánu
Berte mě takového, jaký jsem

Nahoru Album otevírá více ne 7-minutová skladba "As I Am", která je vštípena poctivou dávkou 4/4 taktu, což je pro tyto kluky vzácnost. Petrucciho texty jsou navíc jednoznačné:
"Neříkej mi, co je v tom
Řekni mi, jak psát
Neříkej mi, jak vyhrát tento boj
Není to tvůj život
Není to tvoje právo
Vzít jedinou věc, pouze moji."


Riff je vyloženě metalový, i když skladba končí crescendem kláves, když Petrucci nechává struny hořet dusným kytarovým sólem, což je v dnešní době až příliš vzácné.

K některým textům "As I Am" inspirovalo Dream Theater v roce 2003 letní turné s Queensryche, jež popisuje Mike Portnoy jako "protivnou sérii představení." Podle Portnoye, kytarista Queensryche Mike Stone se snažil dávat Johnu Petruccimu tipy na hraní na kytaru, což vedlo Petrucciho k napsání textu:
"Don't tell me what's in, tell me how to write".
"Neříkej mi, co je v tom, řekni mi, jak to napsat".


Nahoru This Dying Soul
[Myung, Petrucci, Portnoy and Rudess / Portnoy]

IV. Reflections of Reality (Revisited)

Hello, Mirror - so glad to see your my friend
   it's been a while
Searching Fearless - where do I begin to heal
   this wound of sef-denial?

Face yourself man!
Brace yourself and trace your hell back

You've been blinded, living life a one-way
   cold existence all the while
Now it's time to stane the problem right
   between the eyes you long lost child

I wanna feel your body breaking
Wanna feel your body breaking and shaking
   and left in the cold
I want to heal your conscience making a
   change to fix this dying soul

Born into this world a broken home
Surrounded by love yet all alone
Forced into a life that's split in two
A mother and a father both pulling you

Then you had to deal with loss and death
Everybody thinking they know best
Coping with this shit at such an age
Can only fill a kid with pain an rage

Family disease pumped through your blood
Never had the chance you thought you could
Running all the while with no escape
Turning all that pain into blame and hate

Living on your own by twenty one
Not a single car and having fun
Consuming all the life in the front of you
Burning out the fuse and smoking the residue

Possessive obsessions selfish childish games
Vengeful resements
Passing all the blame

Living out a life of decadence
Acting without thought of consequence
Spreading all your lies from coast to coast
While spitting on the ones that matter most

Running power mad with no control
Fighting for the credit they once stole
No one can ever tell you what to do
Ruling other's lives while they can't stand
   the thought of you

A living reflection seen from miles away
A hopeless affliction having run astray

I wanna feel your body breaking
Wanna feel your body breaking and shaking
   and left in the cold
I want to heal your conscience making a
   change to fix this dying soul

Now that you can see all you have done
It's time to take that step into the kingdom
All your sins will only make you strong
And help you break right through the prison wall

V. Release

Come to me my friend (Listen to me)
I'll help this torture end (Help to set me free)
Let your ego go (I can't carry this load)
You can't go through this alone
   (I feel so hopeless and exposed)

You'll find your peace of mind
   (Give me some direction)
You can no longer hide
   (Break out of this isolation)
Let humility (Openess, honesty)
And become what you can be
   (A healing tranquility)

Help me
Save me
Heal me
I can't break out of this prison all alone

These tormenting ghosts of yesterday
Will vanish when exposed
You can't hold onto your secrets
They'll only send you back alone

Your fearless admissions
Will help expel your destructive obsessions
With my help I know you can
Be at one with God and man

Hear me
Believe me
Take me
I'm ready to break right through this
   prison wall

Dedicated to Bill W. and of his friends
Nahoru Tahle umírající duše
[Myung, Petrucci, Portnoy a Rudess / Portnoy]

IV. Odrazy reality (Upravená)

Haló, Zrcadlo - je potěšitelné, dívat se na tebe, můj příteli
   bylo to na chvíli
Pátral jsi Nebojácně - kde mám začít hojit
   toto zranění ze sebezapření?

Pohlédni sám na sebe člověče!
Zapři se mocně a sleduj své peklo za sebou

Býval jsi slepý a žil velmi jednoduše
   chladná existence všeho zatímco
Teď je čas podívat se na problém opravdově
   mezi očima toužíš po zbloudilém dítěti

Přával jsem si cítit tvoje tělo zlomené
Přával cítit tvé tělo zlomené a třesoucí
   a opustit je v chladu
Přál si léčit tvé svědomí tvořením
   změn, abych upevnil tu tvou umírající duši

Zrozen do tohoto světa rozbitého domova
Obklopen láskou nicméně opuštěn
Přinucen k životu, který je rozpolcen na dva
Matka a otec, oba se o tebe tahají

Pak jste se museli vypořádat se ztrátou a se smrtí
Každý si myslí, že to ví nejlépe
Skrytí za tou sračkou v tomhle věku
Mohou naplnit dítě bolestí z hněvu

Rodinná nemoc přečerpává tvoji krev
Nikdy jsi neměl šanci, myslet si že bys mohl
Prožít všechny chvíle bez ani jednoho úniku
Obklopen vším tím, co trestá za viny a nenávist

Žiji si svých vlastních dvacet jedna
Ani jediný automobil a žertuji
Strávím celý život před tebou
Zapálená rozbuška a vyhořelý zbytek

Vlastnické posedlosti sobeckých dětských her
Pomstychtivá podobenství
Hněv všech těch obvinění

Prožíván svůj život dekadentně
Jednám bez důležitých myšlenek
Rozšiřuji všechny vaše lži z břehu na břeh
Zatímco kašleš na jedinou, která je největší

Běžím silně šílený bez nijaké kontroly
Bojuji za důvěru, kterou oni kdysi ukradli
Nikdo ti nemůže říci, co máš dělat
Panování těch co žijí, zatímco oni nemohou zůstat
   s myšlenkou na tebe

Živoucí odraz viděn na míli vzdálený
Zoufalé trápení sešlé z pravé cesty

Přával jsem si cítít tvoje tělo zlomené
Přával cítit tvé tělo zlomené a třesoucí
   a opustit je v chladu
Přál si léčit tvé svědomí tvořením
   změn, abych upevnil tu tvou umírající duši

Teď, když můžeš vidět všechno, co máš dělat
Je čas uchopit ten krok do království
Všechny tvé hříchy tě budou pouze posilňovat
A s tvoji pomocí se nabourat přes vězeňskou zeď

V. Uvolnění

Přijď ke mě můj příteli (naslouchej mi)
Pomůžu tyto muka ukončit (Pomoz mi uvolnit se)
Nech své ego jít (Nemohu nosit to břímě)
Nemůžeš jít přes všechno samoten
   (Cítím se tak beznadějný a odhalen)

Nalezneš svůj duševní klid
   (Dej mi nějaký směr)
Nemůžeš se již déle ukrývat
   (Překonej to své osamění)
Buď pokorný (Otevřený, poctivý)
A staň se tím, čím můžeš být
   (Konějšivě klidný)

Pomoz mi
Zachraň mne
Vyléč mne
Nemohu prolomit toto vězení úplně sám

Toto trýznění duše včerejšího dne
Se vytratí, když se odhalíš
Nemůžeš držet svá tajemství
Oni budou pouze posílat zpět samotu

Tvoje neohrožené přístupy
Napomůžou vyhnat tvé ničivé posedlosti
S moji pomoci, vím že můžeš
Buď zajedno s Bohem a člověkem

Vyslechni mě
Věř mi
Vezmi mne
Já jsem připraven prolomit se skrze
   vězeňskou zeď

Věnováno Billovi W. a jeho přátelům

Nahoru Skladbou "This Dying Soul" (Tahle umírající duše) pokračuje Mike Portnoyova Twelve-step Suite započatá s "The Glass Prison" na "Six Degrees Of Inner Turbulence", později pokračuje v "The Root of All Evil" na "Octavarium", "Repentance" na "Systematic Chaos" a končí "Shattered Fortress" na "Black Clouds & Silver Linings". Tyto písně sdílejí některé texty a melodie.

Píseň také obsahuje některé lyrické odkazy k písni "Mirror", nejvíce zřejmě řádku: "Dobrý den, zrcadlo, tak rád tě zase vidím můj příteli, je tomu už dlouho". Také první část, s názvem "Reflections of Reality (Revisited)" odkazuje na řádek "Reflexe reality pomalu přichází do záběru". Verš "Nyní je čas vyříkat si stare problémy z očí do očí" je podobný k verši z "The Mirror": "Podívejme se na problém z očí do očí." Část pět ("Release") této písně funkce a začíná se stejným riffem jako druhá část ("Restoration") v "The Glass Prison".

Nahoru Endless Sacrifice
[Myung, Petrucci, Portnoy and Rudess / Petrucci]

Cold
Lying in my bed
Staring into darness

Lost
I hear footsteps overhead
And my thoughts return
Again

Like a child who's run away
And won't be coming back
Time keeps passing by
As night turns into day

I'm so far away
And so alone
I need to see your face
To keep me same
To make me whole

Try to stay alive
Until I hear your voice
I'm gonna lose my mind
Someone tell me why
I chose this life
This superficial lie
Constant compromise
Endless sacrifice

Pain
It saddens me to know
The helplessness you feel
Your light

Shines on my soul
While a thousand candless
Burn

Outside this barren room
The rain is pouring down
The emptiness inside
Is growing deeper still

You're so far away
And so alone
You long for love's embrace
To keep you sane
To make you whole

Try to stay alive
Until I hear your voice
I'm gonna lose my mind
Someone tell me why
I chose this life
This superficial lie
Constant compromise
Endless sacrifice

Moments wasted
Isolated
Time escaping
Endless sacrifice

Moments wasted
Isolated
Time escaping
Endless sacrifice

Over the distance
We try to make sense
Of surviving together
While living apart

Striving for balance
We rise to the challenge
Of staying connected
In spite of circumstance

All you've forsaken
And all that you've done
So that I could live out
This undying dream

Won't be forgotten
Or taken for granted
I'll always remember
Your enless sacrifice

Moments wasted
Isolated
Time escaping
Endless sacrifice

Moments wasted
Isolated
Time escaping
Endless sacrifice
Nahoru Nekonečné obětování
[Myung, Petrucci, Portnoy a Rudess / Petrucci]

Studený
ležím na své posteli
Strnule hledím do temnoty

Ztracený
Slyším kroky okolo
A moje myšlenky se vracejí
Znovu

Jako dítě, které utíká pryč
A nebude se moci vrátit
Čas nás míjí kolem
Když se noc převrací v den

Jsem tak v nedohlednu
A tak samotný
Potřebuji vidět tvoji tvář
Abych zůstal stejný
Ponechán sám sobě neporušen

Zkus zůstat naživu
Dokud slyším tvůj hlas
Ztrácívám svoji mysl
Někdy mi řekni proč
Zvolil jsem si tento život
Tuto povrchní lež
Neměnný kompromis
Nekonečné obětování

Bolest
Ta mne zarmoutí, abych poznal
Bezradnost, kterou cítíš
Tvé světlo

Svítí na mou duši
Zatímco tisíce svíček
Hoří

Mimo tuto sterilní místnost
Déšť se spouští dolů
Prázdnota uvnitř
Roste stále hlouběji

Ty jsi tak v nedohlednu
A tak samotný
Toužíš po láskyplném objetí
Abys zůstal tím samým
Abys mě měl celého

Zkus zůstat naživu
Dokud slyším tvůj hlas
Ztrácívám svoji mysl
Někdy mi řekni proč
Zvolil jsem si tento život
Tuto povrchní lež
Neměnný kompromis
Nekonečné obětování

Okamžik zbytečný
Ojedinělý
Čas útěku
Nekonečné obětování

Okamžik zbytečný
Ojedinělý
Čas útěku
Nekonečné obětování

Přes vzdálenosti
Zkoušíme dát tomu smysl
Přežít společně
Zatímco žijeme odděleně

Usilujeme o rovnováhu
Vstáváme na vyzvání
Abychom zůstali spojení
Proti všem náhodám

Všechno jsi opustil
A všechno, co jsi udělal
Tak, abych mohl přežít
Ten nehynoucí sen

Nezapomeň
Nebo si připusť
Budu si vždy pamatovat
Tvé nekonečné obětování

Okamžik zbytečný
Ojedinělý
Čas útěku
Nekonečné obětování

Okamžik zbytečný
Ojedinělý
Čas útěku
Nekonečné obětování

Nahoru Možná autobiografická píseň o rockovém hudebníkovi na cestách, kterému se stýská po své lásce. Často se věří, že John Petrucci napsal tuto píseň o svých osobních zkušenostech a o tom, jak mu chybí jeho žena, když je na turné po světě.

Intro je velmi podobné intru k "In the Name of God". Kapela se k podobnosti nevyjádřila. Texty napsal John Petrucci. Je to milostná píseň jeho ženě, kde vypráví o tom, jak se mu stýská, a také o obětech, které pro něj jako cestující hudebník přináší. První sloka a první refrén jsou napsány z pohledu jeho manželky, zatímco druhý verš a druhý refrén jsou napsány z pohledu Petrucciho. Když píseň skutečně nastartuje, je to opět Petrucci, kde zmiňuje svůj "Undying Dream" (být hudebníkem a nevidět ji). Některé věty v této části sdílí on a jeho manželka: "Snažíme se tomu dát smysl…"

Nahoru Honor Thy Father
[Myung, Petrucci, Portnoy and Rudess / Portnoy]

We're taught unconditional love
That blood is ticker than water
That a parent's world would revolve
Always around their son or their daughter

You pretended I was your own
And even believed that you loved me
But were always threatened by some
Invisible blood line that only you cold see

You took advantage of an outreached hand
And twisted it to meet your every need
"Gimme time to re-charge my batteries
I'll see her when she's older and I'll bounce
her on my knee"

Well listen to me you ungrateful fool
Here comes a dose of reality
You'll go to your grave a sad and lonely man
The door is now closed on your pathetic little plan

On and on and on and on it goes
It's so easy to run away with nothing in tow

How can you ever sleep a wink at night
Pretending that everything is alright
And have the nerve to blame this mess on me

Never in my life have I seen someone
So ignorant to the damage he has done
You're the rotted root in the family tree

I tried your bill therapy
I tried to make amends
But nothing could lure you out of your selfish
shell again

Expecting everyone to bow and kiss your feet
Don't you see respect is not a one way street
Blaming everyone for all that you've done wrong
I'll get my peace of mind when you hear this song

On and on and on and on it goes
And with every passing day true colors show
How can you ever sleep a wink at night
Pretending that everything is alright
And have the balls to blame this mess on me

Never in my life have I seen someone
Oblivious to the damage he has done
You're the rotted root in the family tree

Watch where you walk
Don't you dare cross the crooked step
Watch the way you talk
Don't cross the crooked step

On and on and on and on it goes
Chauvinistic, heartless, selfish, cold

How can you ever sleep a wink at night
Pretending that everything is alright
And have the balls to blame this shit on me

Never in my life have I seen someone
So fucking blind to the damage he has done
You're the rotted root in the family tree
Nahoru Cti otce svého

[Myung, Petrucci, Portnoy a Rudess / Portnoy]

Byli jsme poučováni o bezvýhradné lásce
Jehož původem je srdce než voda
Že rodičovský svět se bude otáčet
Vždy kolem jejich syna nebo jejich dcery

Předstírali jste, že jsem byl váš vlastní
A dokonce věřili, že jste mě milovali
Ale byli jste vždy ohroženi něčím
Neviditelná čára původu, kterou pouze vy můžete vidět

Vy jste těžili z napřažené ruky
A sevřené, aby vyhověla tvé každé potřebě
"Nastal čas dobít mé baterie
uvidím ji, když ona je starší a budu skákat
s ní na mém koleně"

Dobře mě poslouchej, ty nevděčný blázne
Přichází porce skutečnosti
Půjdeš ke svému hrobu jako smutný a osamělý člověk
Dveře jsou nyní zavřené na tvůj dojímavý malý záměr

Tak a tak a tak a tak to chodí
Je to tak snadné utéci s hloupostí ve vleku

Jak nemůžeš vlastně zamhouřit oko v noci
Předstíráš, že všechno je v pořádku
A jsem nervozní, abych si vyčítal zmatek ve mě

Do nejdelší smrti jsem neviděl někoho
Tak ignorantského ke škodě, kterou udělal
Jsi shnilý kořen v rodokmenu

Zkoušel jsem váš účet terapie
Zkoušel jsem, jak odškodnit
Ale nic nemohl nalákat tě ve tvém sobectví
vyloupni se znovu

Očekávám někoho, aby se sklonil a políbil tvá chodidla
Cožpak nevidíš, že úcta není jednou možnou cestou
Obviňuji každého za všechno, kteří ti ublížili
Získám svůj duševní klid, když uslyšíš tuto píseň

Tak a tak a tak a tak to chodí
A s každým míjejícím dnem se ukazují pravdivé barvy
Jak můžeš někdy zamhouřit oči v noci
Předstírát, že je všechno v pořádku
A maš kuráž vyčítat tento zmatek ve mě

Do nejdelší smrti jsem neviděl někoho
Nehledící na škodu, kterou udělal
Jsi shnilý kořen v rodokmenu

Hlídej kudy jdeš
Netroufej si křížit křivolaký krok
Hlídej způsob, jak hovoříš
Nekříž křivolaký krok

Tak a tak a tak a tak to chodí
Šovinistický, bezcitný, sobecký, studený

Jak nemůžeš vlastně zamhouřit oko v noci
Předstíráš, že všechno je v pořádku
A maš kuráž vyčítat tyto sračky ve mě

Do nejdelší smrti jsem neviděl někoho
Tak posraně slepý na škodu, kterou udělal
Jsi shnilý kořen v rodokmenu

Nahoru "Honor Thy Father" byla napsána o nevlastním otci Mike Portnoye. Když se jej ptali, co jej inspirovalo k napsání této písně, řekl v IRC chatu: "Nejsem moc dobrý v psaní milostných písně a tak jsem se rozhodl napsat song NENÁVISTNÝ !!!" Některé hlasy v instrumentální přestávce během "Honor Thy Father" jsou převzaty z filmu Magnolia Paula Thomase Andersona Magnolia, ve scéně, kdy postava Jasona Robardse mluví s postavou Philipa Seymoura Hoffmana, aby mu vysvětlila, čeho ve svém životě lituje. Jsou tam také některé části z filmu "At Close Range", ve kterém je slyšet hádající se scéna, kde Sean Penn a Christopher Walken hlasitě argumentují. Další vzorky hlasu slyšené během můstku byly převzaty z filmů "Ordinary People" a "The Royal Tenenbaums" a také z TV seriálu série Oz.

Nahoru Vacant
[Myung and Rudess / LaBrie]

Hey You, Hey You
I'm right here
Conscience fading
Can't get through

Oh Lord
Helpless
Confused
Head swayed
Eyes glazed
And mine teared

She's losing control
What can I do
Her vacant eyes
Black holes
Am I losing you
Nahoru Práznota
[Myung and Rudess / LaBrie]

Hej ty, hej ty
Jsem tady správně
Svědomí pohasíná
Nemůže se prodrat

Oh Bože
Bezmocný
Zmatený
Hlava se zakymácela
Oči zeskelnatěly
A moje se zalily slzami

Ona ztrácí kontrolu
Co mám udělat
Její prázdné oči
Černé díry
Cožpak tě ztrácím?

Nahoru Slova k "Vacant" byla inspirována dcerou Jamese LaBrie, když se dostala do krátkého bezvědomí poté, co utrpěla náhlý, nevysvětlitelné záchvat tři dny před jejími sedmými narozeninami. Na sklabu "Vacant" plynule navazuje bez přerušení následující orchestrálka.

Nahoru Stream Of Consciousness
[Myung, Petrucci, Portnoy and Rudess / --- ]
(instrumental)
Nahoru Příval pocitů

[Myung, Petrucci, Portnoy and Rudess / --- ]
(orchestrálka)

Nahoru "Stream of Consciousness" (Proud vědomí) je nejdelší instrumentální skladba Dream Theater (nepočítáme-li živé směsice" jako Instrumedley a "When The Water Breaks" od Liquid Tension Experiment z II. Píseň dostala svůj název od počátku stejně jako byl pracovní název alba "Falling Into Infinity" a paralelu mezi pojmy "proud vědomí" a "vlak myšlenek". Píseň "Lines in the Sand" (z FII) obsahuje text:

"In the stream of consciousness, there is a river crying."
"V proudu vědomí je plačící řeka"


Nahoru In The Name Of God
[Myung, Petrucci, Portnoy and Rudess / Petrucci]

How can this be?
Why is he the chosen one?

Saint gone astray
With a scepter and a gun

Learn to believe
In the mighty and the strong

Come bleed the beast
Follow me it won't be long

Listen when the prophet
Speaks to you
Killing in the name of God

Passion
Twisting faith into violence
In the name of God

Straight is the path
Leading to your salvation
Slaying the week
Ethnic elimination

Any day we'll all be
Swept away
You'll be saved
As long as you obey

Lies
Tools of the devil inside
Written in Holy disguise
Meant to deceive and divide
Us all

Listen when the prophet
Speaks to you
Killing in the name of God

Passion
Twisting faith into violence
In the name of God

Blurring the lines
Between virtue and sin
They can't tell
Where God ends
And mankind begins

They know no other
Life but this
From the cradle
They are claimed

Listen when the prophet
Speaks to you
Killing in the name of God

Passion
Twisting faith into violence
In the name of God

Hundreds of believers
Lured into a doomsday cult

All would perish
In the name of God

Self-proclaimed messiah
Led his servants
To their death
Eighty murdered

In the name of God
Forty sons and daughters
Un-consenting plural wives
Perversions
In the name of God

Underground religion
Turning toward
The mainstream light
Blind devotion
In the name of God

Justifying violence
Citing from the Holy Book
teaching hatred
In the name of God

Listen when the prophet
Speaks to you
Kiling
In the name of God

Passion
Twisting faith into violence
In the name of God

Religious believers
Fanatic obsession
Does following faith
Lead us to violence?

Unyielding crusade
Divine revelation
Does following faith
Lead us to violence?
Nahoru Ve jménu Boha

[Myung, Petrucci, Portnoy a Rudess / Petrucci]

Jak je tohle možné?
Proč zrovna on je vyvolený?

Svatý svádí z cesty
Se žezlem a se zbraní

Naučte se věřit
V moc a sílu

Nechme vykrvácet bestii
Nebude to trvat dlouho

Poslouchejte, když prorok
Hovoří k vám
O zabíjení ve jménu Boha

Vášeň
Převrací víru v násilí
Ve jménu Boha

Přímá je cesta
Vedoucí k vašemu spasení
Vražedný týden
Etnické čistky

A jakýkoliv den, kdy budeme
Všichni zničeni
Vy budete spaseni
Pokud se podrobíte

Lži
Nástroje ďábla unitř
Přestrojené za svaté písmo
Určené k ošálení a rozdělení
Nás všech

Poslouchejte, když prorok
Hovoří k vám
O zabíjení ve jménu Boha

Vášeň
Převrací víru v násilí
Ve jménu Boha

Rozmazáváš hranice
Mezi počestností a hříchem
Oni nedokážou rozeznat
Kde končí Bůh
A lidstvo začíná

Neznají jiný život
Než ten jejich
Od kolébky
Jsou k němu vedeni

Poslouchejte, když prorok
Hovoří k vám
O zabíjení ve jménu Boha

Vášeň
Převrací víru v násilí
Ve jménu Boha

Stovky věřících
Lákají k uctívání kultu Soudného dne

Všichni mohli zahynout
Ve jménu Boha

Samozvaný spasitel
Přivedl své služebnictvo
K jejich smrti
Osmdesát zavražděných

Ve jménu Boha
Čtyřicet synů a dcer
Nedovolené mnohoženství
Zvrácenosti
Ve jménu Boha

Ilegální náboženské hnutí
Se obrácí směrem
K tomu pravému osvícení
Slepá oddanost
Ve jménu Boha

Ospravedlňují násilí
Citují ze Svaté knihy
Vyučují k nenávisti
Ve jménu Boha

Poslouchejte, když prorok
Hovoří k vám
O zabíjení
Ve jménu Boha

Vášeň
Převrací víru v násilí
Ve jménu Boha

Zbožní věřící
Fanaticky posedlí
Následující víru
Vedou nás k násilí?

Nepoddajná křížová výprava
Božské zjevení
Následující víru
Vedou nás k násilí?

Nahoru Mezi stopáži [5:51] a [6:07] písně "In the Name of God" (Ve jménu Boha) byla ukrytá skladba zastíněna pod daleko hlasitějšími zvuky písně samotné, která zde byla neobjevená více než rok a půl. Kapela nikomu neřekla, že je tam skrytý "oříšek" (jak vešlo ve známost mezi fanoušky Dream Theater). Přišlo se na to když Mike Portnoy zmínil ve svém komentáři k DVD "Live At Budokan Drum-Cam" o rok později, že se tam nachází. Mike Portnoy ve svých oznámeních rozšířil zprávu, co by to mohlo být, dokud jeden z fanoušků pod pseudonymem "DarrylRevok" nezmínil, že v inkriminované pasáži je slyšitelná Morseova abeceda, kterou další fanoušek Nick Bogovich ("Bogie") neizoloval tyto zvuky a při překladu do angličtiny odhalil frázi "eat my ass and balls" (sežer můj zadek a koule), což je Mike Portnoyova hovorová fráze z jeho oficiálního chatu. Od [12:56] stopáže v "In the Name of God" lze vyslechnout americkou občanskou válečnou píseň "Battle Hymn of the Republic" zaznívající z pravého kanálu.

Jordan Rudess zahrál poslední tón na albu (slyšen je ve 14:06 "In the Name of God") nosem, jak je ukázáno v dokumentu "Making Train of Thought", když Mike Portnoy během natáčení schválil tento záběr.


Nahoru Skupina hrála ve složení:
John Petrucci - Guitars
James LaBrie - Vocals
Jordan Rudess - Keyboards
Mike Portnoy - Drums
John Myung - Bass

Hosté:
Eugen Friesen - Cello ve skladbě "Cacant"

Produkoval: John Petrucci a Mike Portnoy pro JaM Progductions
Pod vedením: Dough Oberkircher
Mixáž: Kevin "Caveman" Shirley
Pod vedením: Yohei Goto
Za asistence: Dan Bucchi a dík také Zoe Thrallovi

Hlavní nahrávky: Cove City Sound Studio, NY, Duben 2003
Dohrávky: Pie Studios - Glen Cove, NY, Květen, červen a srpen 2003
Dohrávky zpěvu: Beat Street Studios - NYC, Září 2003
Mixováno v: The Hit Factory NYC - Září 2003
Vyšlo: 10. 11. 2003
Electra Entertainment Group pro WEA International

ProgressRock Nahoru
Made by 
©  10.8.2024 
Menu Poslední aktualizace: 10.8.2024
mbrezny@centrum.cz© 
...a vzkaz autorovi!©